آفتاب
قادری مطرح کرد،

پیش‌بینی نفت 30 دلاری در بودجه 95 /لزوم اصلاح مکانیزم اجرای طرح‌های عمرانی

پیش‌بینی نفت 30 دلاری در بودجه 95 /لزوم اصلاح مکانیزم اجرای طرح‌های عمرانی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح مکانیزم اجرای پروژه‌های عمرانی برای جبران کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت در سال آینده تاکید کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: من فکر می‌کنم قیمت 30 دلار برای هر بشکه نفت در بودجه سال آینده قیمت مناسبی خواهد بود؛ زیرا پیش بینی رقمی بیش از این ریسک بودجه را بالا می‌برد؛ در عین حال اگر قیمت نفت بیش از این میزان باشد می‌توان با متمم و اصلاحیه مشکل را حل کرد.

وی افزود: اگر قیمت نفت در بودجه سال آینده را بیشتر از نرخ بازار پیش بینی کنیم و درآمدهای بودجه محقق نشود با کسری مواجه می‌شویم و مشکلات بعدی به وجود خواهد آمد؛ لذا شکل مطلوب‌تر این است که مشی محتاطانه‌تری را دنبال و به گونه‌ای برخورد کنیم که نگرانی نسبت به کاهش قیمت نفت نداشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس اضافه کرد: بعید است قیمت نفت در سال آینده کمتر از 30 دلار باشد؛ زیرا نرخ کمتر از 30 دلار مقرون به صرفه نیست و خیلی از کشورها را از گردونه تولید خارج می‌کند.

قادری با تاکید بر لزوم اصلاح مکانیزم اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در سال آینده نیز یادآور شد:‌ دولت باید تلاش کند طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را واگذار و از ظرفیت بخش غیر دولتی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ اگر غربی‌ها بازی در نیاورند و تحریم‌ها برنگردد در سال آینده افزایش تولید نفت را شاهد خواهیم بود و بخشی از کسری از این ناحیه جبران می‌شود، اما بخش دیگر کسری باید از طریق کاهش هزینه‌ها و استفاده از ظرفیت مالیات تامین شود.

انتهای پیام

کد N1093119

وبگردی