آفتاب
معاون حوزه‌های علمیه:

قطع رابطه عربستان با ایران خطای استراتژیک این کشور است

قطع رابطه عربستان با ایران خطای استراتژیک این کشور است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقدام عربستان در قطع رابطه خود با ایران خطای دیگری از خطاهای بی‌شمار استراتژیک این کشور است.

حجت‌الاسلام والسملمین عبدالکریم فرحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: اقدام عربستان در قطع رابطه با ایران نشان از جوانی و کم تجربه بودن دیپلماسی خارجی عربستان دارد.

وی ادامه داد: از جمله اشتباهاتی که کشور عربستان در حال مرتکب شدن است و مرتب آن را تکرار می‌کند، قطع ارتباط با ایران است که ام‌القری جهان اسلام و مورد اعتماد و امید تمام مسلمانان و مستضعفان عالم است.

وی افزود: این مطلب که اکنون عده‌ای جوان کم تجربه در حال حکومت بر امورات عربستان هستند و کارها را به شکل غلط مدیریت می‌کنند، با این اقدام آن‌ها تایید شد.

فرحانی بیان کرد: مطمئن هستیم که حرکت و خروش ملت ایران در سایه تدابیر حکیمانه رهبر عظیم‌الشأنمان، دفاع از مظلوم و خونی است که در دفاع از مظلومیت ریخته شده و خروشی است که به‌واسطه خطاهای گذشته عربستان در منا، نیجریه و اخیرا در شهادت آیت‌الله نمر اتفاق افتاد و مطمئنا آثار منفی این اتفاق دامن‌گیر خود عربستانی‌ها خواهد شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور در پاسخ به این سوال که بهترین موضع ملت ایران در قبال این اتفاق چه می‌تواند باشد؟ عنوان کرد: بهترین موضع، موضعی است که رهبر بزرگوارمان گرفته‌اند و ما باید از مظلوم دفاع کنیم و باید به عنوان ملتی که حامی مظلومان عالم است، این ظلم‌ها را افشا و از حقوق به حق مظلومانی که به دلیل خطاهای سیاست خارجی و داخلی عربستان، خونشان در حال ریخته شدن است، دفاع کنیم.

وی گفت: سیاستمداران ما نیز زمانی موفق هستند که بتوانند از مسیری که رهبر معظم انقلاب در سیاست خارجی تبیین می‌کنند تبعیت کنند. بنابراین باید با شجاعت و با اعتماد به تحقق وعده‌های الهی، به یاری خدا این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N1093117

وبگردی