آفتاب
یکی از رهبران جنبش وفاق ملی پاکستان:

پاکستان نقش خود را در برقراری آشتی بین ایران و عربستان ایفا نماید

پاکستان نقش خود را در برقراری آشتی بین ایران و عربستان ایفا نماید

یکی از رهبران جنبش وفاق ملی پاکستان گفت: پاکستان نباید به ائتلاف سعودی بپیوندد و با بی طرفی کامل نقش خود را در برقراری آشتی بین ایران و عربستان ایفا نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «فاروق ستار» یکی از رهبران جنبش وفاق ملی پاکستان گفت: پاکستان عضو ائتلاف سعودی مبارزه با تروریسم نشود و با بی طرفی کامل نقش موثری در برقراری صلح و آشتی بین ایران و عربستان ایفا نماید.  

وی در ادامه افزود: پاکستان در مورد مسئله ایران و عربستان شورای مشورتی با حضور تمام احزاب و شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان تشکیل دهد. نواز شریف با دعوت از تمام شخصیت های سیاسی و مذهبی از تمام احزاب و گروههای سیاسی و مذهبی راه حلی برای برقراری صلح و آشتی بین ایران و عربستان بیابد و سیاستی خردمندانه در این مورد اتخاذ نماید.  

وی در ادامه تصریح کرد: تمام فرقه ها و گروههای مذهبی در پاکستان باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند. ما باید نقش خود را برای وحدت بین مسلمانان ایفا کنیم. نیاز است پاکستان برای حل تنش بین ایران و عربستان نقشی میانجیگر داشته باشد.

لازم به ذکر است عربستان در ماه گذشته فهرستی از ۳۴ کشور اسلامی عضو ائتلاف مبارزه با تروریسم ارایه کرد و در فهرست خود پاکستان را نیز ذکر کرد. وزارت خارجه پاکستان در ابتدا از وجود چنین ائتلافی اظهار بی اطلاعی کرد اما بعداً این وزارتخانه اعلام کرد برای عضویت پاکستان در این ائتلاف بعد از مشورت با احزاب و گروههای سیاسی  و مذهبی تصمیم گیری می شود. بیانات ضد و نقیضی از پیوستن پاکستان به این ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم سعودی وجود دارد.

کد N1093109

وبگردی