آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تبیین کرد

راهبردها و راهکارهای جهان اسلام در مقابله با جنایات رژیم سعودی

راهبردها و راهکارهای جهان اسلام در مقابله با جنایات رژیم سعودی

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در یادداشتی به تبیین راهکارها و راهبردهای کلیدی مقابله جهان اسلام با خشونت طلبی و جنایات رژیم سعودی پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این یادداشت که پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید با عنوان "راهبردها و راهکارهای جهان اسلام در مقابله با جنایات رژیم سعودی" منتشر کرده ‌است، به شرح زیر است:

«خبر وحشتناک اعدام آیت الله شیخ نمر و گروهی از بی­ گناهان، جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به خصوص اینکه این جنایت تحت عنوان خوارج و تکفیر صورت گرفت؛ اگر کسانی تاکنون تردید داشتند که کانون فتنه و تکفیر در جهان، آل سعود هستند با این نمونه آشکار جای تردیدی باقی نماند. بی شک این جنایت هولناک محکوم است و به یقین انتقام آن گرفته خواهد شد.

گرچه سبقۀ تاریخی جنایات عربستان از جمله اعمال بسیار وحشتناکی است که در تاریخ وهابیت ثبت شده و حتی مورخان وهابی نیز به آن اعتراف کرده‏‌اند، که بعضاً تبعات این خشونت­ ها دامن­ گیر(حکومت آل‏ سعود) قرار گرفته است لذا این رژیم ترورهای وحشتناکی را در کشور سعودی به راه انداخته‏ است! که اعدام شیخ نمر از جمله فجایع بزرگ آل سعود است که دقیقاً در راستای جنایات داعش انجام گرفته است.

نفی فرقه‌گرایی رژیم سعودی در گرو وحدت امت اسلامی

بی شک آمریکایی­ ها و صهیونیست‌ها به دنبال تشدید پروژه تفرقه بین مذاهب اسلامی و شیعه و سنی هستند و از این جریان و پی آمدهای آن خوشحال اند. لیکن در این میان، دولت سعودی نیز با آمریکا و اسرائیل رابطه دارد و از یک سو قدرت­ های استکباری رژیم سعودی را دعوت به اختلاف افکنی می­ کنند و در سوی دیگر دولتمردان و حکام سعودی نیز مفتیان را وادار به ایجاد اختلاف و تفرقه گرایی می­ کنند. لذا باید عربستان را قهرمان ایجاد اختلاف و نفاق بین مسلمانان توصیف کرد.

لیکن علیرغم این توطئه­ های خصمانۀ رژیم سعودی، واقعیت این است که در کشورهای مختلف جهان گروه‏ هایی از مسلمانان شیعه وجود دارند از جمله در کشور سعودی‏، جمعیت زیادی از شیعیان در «منطقه شرقیه» زندگی می‏ کنند که روابط خوبی با سایر فرق اسلامی دارند، بی‏‌شک اگر پیروان تمام مذاهب اسلامی، بیدار و هوشیار باشند، می‏ توانند این توطئه خطرناک را از بین ببرند.

تکفیر ستیزی؛ رسالت امت اسلامی علیه رژیم سعودی

از این حقیقت نباید غافل شد که اطلاق تهمت‌های ناروا و بی‌اساس و تکفیر شیعیان، خدمت بزرگی به دشمنان اسلام مخصوصاً آمریکا و اسرائیل می‌کند زیرا نتیجه آن همان چیزی است که دشمنان اسلام می‌خواهند که نزاع و جنگ مذهبی در میان مسلمین پیدا شود و آنها به راحتی ثروت‌های عظیم منطقه را به غارت برند، به عنوان نمونه مفتی‌های سعودی در تکفیر مسلمانان یمن مسابقه گذاشته‌اند‌ و همه در حال تکفیر یمنی‌ها هستند.

متأسفانه هیأت افتای سعودی‏ که دارای تشکیلاتی رسمی در حجاز است، در فتواهای خویش خط تکفیر متوسلان به اهل‏‌بیت علیهم السلام را ادامه داده و به صراحت بر آن اصرار می‏‌ورزد.

لذا در عصر کنونی روزی نیست که خبر خشونت‏ های وحشتناک از عراق، سوریه، یمن... در فضای رسانه ای جهان منتشر نشود بلکه هر روز ده‏ ها و گاه صدها نفر طعمه این خشونت لجام‏ گسیخته گروه­ های تکفیری می­ شوند. این محصول نامطلوب سبب شد که متأسفانه نام اسلام در اذهان بسیاری از مردم جهان، با خشونت توأم گردد و بهانه و دستاویز بدی به دست مخالفان اسلام دهد تا آنجا که در بسیاری از کشورها، مسلمانان را «جماعتی آدم کش!» معرفی کنند.

این در حالی است که اسلام اموال و اعراض و نفوس مسلمین را محترم شمرده و به هیچ کس اجازه تجاوز به حریم آنها نمی‏ دهد، و از آخرین اموری که پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله در خطبه حجة الوداع به همه مسلمانان ابلاغ کرد این بود که فرمود: خون‏‌ها و اموال و اعراض شما بر یکدیگر محترم است مانند احترام امروز(روز عید قربان) و احترام این ماه(حرام) و احترام این سرزمین مقدس (مکه)؛ سپس (برای تأکید) فرمود: خداوندا گواه باش (من آنچه را باید بگویم) گفتم! این حدیث مورد اتفاق همه محدثان است.

از این رو مسلمانان جهان‏ باید با هم ائتلاف کنند و بر تکفیرها و تفسیق‏ ها پایان دهند و و در برابر دشمنانی که قرآن و اسلام و خدا را هدف حملات خود قرار داده‏ اند بایستند و تعلیمات اسلام را، خالص از هر گونه شرک، از هر گونه زیاده روی و غلو و از هر گونه کوتاهی و نقصان به مردم جهان معرفی کنند.

لزوم خروش مسلمانان علیه جنون قدرت آل سعود

در وهلۀ نخست باید گفت آل سعود باید بدانند ارتکاب به جنایات متعدد به ویژه جنایت این رژیم در اعدام شیخ نمر فراموش نشدنی است و آثار این کار نابخردانه را در آینده خواهند دید. لذا نه تنها شیعیان جهان و اهل سنت این جنایت را شدیداً محکوم می‌کنند، بلکه تمام آزادگان دنیا نیز آن را محکوم خواهند کرد.

هم چنین باید گفت جنایت­‌هایی که از سوی رژیم سعودی علیه مردم مظلوم یمن نیز می­ گذرد هیچ نامی جز جنون قدرت نمی­ توان بر آن نهاد. عده ای از سران کشورهای عربی به نام اسلامی، برخاسته و دست به دست هم داده اند و کشوری اسلامی و عربی را ویران می­ کنند و پشت سر آنها هم آمریکا و اسرائیل حضور دارند که حمایتشان آشکار است.

از این بدتر اینکه مجامع بین المللی هم چنان سکوت کرده‌اند که گویی مرده‌اند؛ کسی در گوشه ای یک سخن علیه اسرائیل بگوید غوغایی برپا می­ شود، ولی اکنون مملکتی آباد را ویران می­ کنند و خبری از اعتراضات نیست، تنها چند کشور محدود که از اسلام و بشریت بویی برده اند نسبت به تجاوز این رژیم به یمن اعتراض می­ کنند و دیگران خاموشند؛ لیکن جهان اسلام انتقام این جنایات را از رژیم سعودی خواهد گرفت.

روشنگری گام اساسی در افشای جنایات دولت عربستان

من در پیشگاه علمای اسلام سر تکریم فرود می‏‌آورم و از همه تقاضا می‏ کنم دست به دست هم دهند و یک صدا بگویند این گروه اندک متعصب وهابی به همراه سیاست های رژیم سفاک سعودی که همه را- جز خودشان- «مشرک» می‏‌پندارند و به همین دلیل خون و مال آن‏ها را مباح می‏ شمرند، نمایندگان اسلام واقعی نیستند. بدیهی است چنین مسلکی در دنیای امروز جایی ندارد و در سراشیبی سقوط است و پایان عمرش نزدیک می‏ باشد.

در تشریح این مسأله باید این پرسش‌ها را خطاب به حکام آل سعود و مفتیان سرسپردۀ آنها مطرح نمود که چرا مفتیان وهابی رژیم سعودی حاضر نیستند با دیگر علمای اسلام، علمای الازهر، دمشق، قم و نجف به بحث منطقی بنشینند تا حقایق روشن شود.

چرا بحث‌‏های آنها همچون پاسخ‏ های بعضی از پیشوایان آنها که با جمله «ایها المشرک الجاهل» آغاز می‏ شود و گوینده با پیشداوری خود، طرف مقابل را نخست مهدور الدم و مشرک و نادان شمرده سپس با او بحث می‏ کند، هنوز ادامه دارد؟!

چرا آن گونه که قرآن دستور داده، حاضر نیستند بحثی دوستانه بر اساس‏ «فبشر عباد* الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه» میان علمای وهابی و دیگران آغاز گردد؟!. بی شک که اگر چنین می‏ کردند این همه خون‏ های پاک مسلمین ریخته نمی‏ شد و اموال آنها به غارت نمی‏ رفت.

سخن آخر

تردیدی نیست که رژیم سعودی در سیاست ها و اهداف شومی که در منطقه دارند شکست خورده اند از این رو باید بدانند با ارتکاب جنایات متعدد هم چون کشتار مردم مظلوم یمن و نیز اعدام شیخ نمر به جایی نخواهند رسید؛ این جنایت انتقام شکست هایی است که آل سعود در عراق و سوریه و یمن دامنگیرشان شده است ولی باید در انتظار شکست‌های مهم‌تری در این سه منطقه باشند.

رژیم سفاک عربستان بداند شهادت این شیخ بی ­گناه هزینه بزرگی که تصورش را نمی­ کردند برای آنها داشته و خواهد داشت و دست انتقام پروردگار سرانجام از آستین عدلش بیرون خواهد آمد و این مهاجمان و جانیان را بر خاک مذلت خواهد نشاند.

انتهای پیام

کد N1093081

وبگردی