آفتاب
در جهت رفع تنش ها میان تهران - ریاض؛

مسکو برای دعوت از وزرای خارجه ایران و عربستان اعلام آمادگی کرد

مسکو برای دعوت از وزرای خارجه ایران و عربستان اعلام آمادگی کرد

روسیه در ادامه تلاش برای فرونشاندن تنش میان ایران و عربستان برای میزبانی از نشست وزرای امور خارجه دو کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس از اعلام آمادگی مسکو برای دعوت از وزرای امور خارجه ایران و عربستان به منظور مذاکره جهت کاهش تنش ها بین دو کشور، خبر داد.

این مقام روس که نامی از وی برده نشده است در این باره به ایتارتاس گفت: روسیه ضمن ابراز تاسف عمیق از بابت افزایش تنش ها میان تهران – ریاض، بر حمایت همیشگی از گفتمان و ارتباط سازنده تاکید می کند. بنابراین، چنانچه شرکای ایرانی و عرب به نقش آفرینی روسیه در این میان علاقه مند هستند، مسکو نیز آماده میانجیگری برای بهبود روند تفاهم دو جانبه در همه زمینه ها است.

وی ادامه داد: روسیه آمادگی دعوت از وزرای امور خارجه ایران و عربستان را دارد. بنابراین چنانچه دو طرف هم مایل به پذیرش این دعوت باشند، مسکو از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند.

عربستان سعودی پس از اعتراض گسترده مردم ایران به اعدام شیخ «نمر النمر» از سوی رژیم آل سعود روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد و به دنبال آن کشورهای دنباله رو ریاض نظیر بحرین و سودان نیز اقدام مشابه ای انجام دادند. این در حالیست که روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به شدت از قطع رابطه ریاض – تهران ابراز نگرانی کرده و آن را برای آینده منطقه به ویژه مذاکرات صلح سوریه غیر سازنده توصیف کردند.

کد N1093077

وبگردی