آفتاب

اوباما محدودیت‌ها بر خریداری سلاح را اعلام می‌کند

اوباما محدودیت‌ها بر خریداری سلاح را اعلام می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا در اقدامی به منظور مهار خشونت‌های مسلحانه، امروز (سه‌شنبه) مقررات تازه‌ای را از جمله برای بررسی سابقه خریداران سلاح در این کشور اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خربی بی.بی.سی، این قوانین با حکم مستقیم ریاست‌جمهوری آمریکا و بدون تصویب در کنگره اعمال خواهد شد.

براساس این قوانین از این پس حتی کسانی که در اینترنت و در نمایشگاه‌های سلاح اسلحه می‌فروشند، باید پیش از تحویل سلاح به خریدار، گواهی عدم سوءپیشینه و نداشتن بیماری روانی او را دریافت کنند. به علاوه ایالت‌ها باید کارنامه‌ای از گذشته مجرمانه و سابقه بیماری روانی افراد را به صورت کامل به دولت بدهند.

جزئیات این طرح از کاخ سفید فاش شد و به رغم مخالفت کنگره، امروز (سه‌شنبه) رسما ابلاغ خواهد شد.

دولت بودجه بیشتری در اختیار نهادهای درگیر در اجرای این سیاست ها خواهد گذاشت. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفته است که این قوانین باعث نجات جان مردم خواهد شد. اوباما در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که شمار بالای تیراندازی‌ها او را واداشته بدون تایید کنگره وارد عمل شود.

هواداران آزادی سلاح می‌گویند، عمیقا نگران هرگونه محدودیتی هستند اما اوباما گفت که تدابیر تازه در حیطه اختیارات ریاست جمهوری خواهد بود و با متمم دوم قانون اساسی آمریکا که حق حمل سلاح را به مردم می دهد، همخوانی دارد.

او گفت، هرچند این قوانین مانع همه جنایات خشن در آمریکا نخواهد شد اما جان مردم را نجات می دهد و خانواده‌ها را از رنج مرگ عزیزانشان معاف می‌کند.

اوباما افزود، آمار کشتار با سلاح گرم در آمریکا ده‌ها هزار مورد از کشورهای دیگر توسعه یافته بیشتر است.

انتهای پیام

کد N1092822

وبگردی