آفتاب

مناظره انتخاباتی باهنر و خرازی

مناظره انتخاباتی باهنر و خرازی

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری و رئیس هیأت موسس حزب ندای ایرانیان در یک مناظره انتخاباتی از دلایل عدم حضور خود در انتخابات آینده مجلس و حجم ثبت نام کاندیداها برای انتخابات گفتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعدام شیخ نمر از سوی حکومت عربستان، گفت: جنایت‌هایی که از سوی عربستان انجام می‌شود به تعبیر واقعی مثل کسی است که در مرداب گیر کرده و هر چه بیشتر دست و پا می‌زند فرو می‌رود، اما خون به ناحق ریخته شده نمر آخرین میخی است که آل سعود به تابوت خود زده است.

صادق خرازی، رئیس هیأت موسس حزب ندای ایرانیان نیز در همین رابطه قطع روابط دیپلماتیک عربستان، بحرین، سودان و جیبوتی را طراحی و سازماندهی شده و فرار رو به جلوی دولت عربستان دانست و اظهار کرد: اتفاقاتی که رخ داد اتفاقات خوبی نبود چرا که تا حدی موقعیت ما را تحت الشعاع قرار داد.

در ادامه باهنر درباره دلایل عدم کاندیداتوری خود برای انتخابات مجلس آینده نیز گفت که ٢٨ سال را برای نمایندگی کافی می داند.

خرازی نیز در پاسخ به این سوال که چرا در انتخابات مجلس کاندیدا نشده است، یادآور شد: انگیزه من دادن اعتماد به نفس به جوانان و تشویق آنها برای حضور در این عرصه بود.

باهنر در ادامه درباره حجم ثبت نام کاندیداها در انتخابات آینده، وجود خودباوری در جامعه را یک سرمایه اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: من فکر میکنم باید نگاه مثبتی به این حجم زیاد ثبت نام ها داشته باشیم زیرا این موضوع نوید یک انتخابات پرشور را می دهد.

خرازی نیز در پاسخ به همین سوال بر لزوم نگاه واقع بینانه به این امر تاکید کرد و گفت: پرسش های فراوانی در مورد کارنامه مجالس پیش روی ملت ایران است. این حجم انبوه از کسانی که میخواهند برای انتخابات مجلس کاندیدا شوند احساس کرده اند که مجلس و ساختارهای آن نیاز به پوست اندازی دارند و اگر ما مجالسی داشتیم که جلوی گرفتاری ها و مفاسد را می گرفتند خیلی از مشکلات را در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی شاهد نبودیم.

مشروح این مناظره متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1092783

وبگردی