آفتاب

احتمال لغو سفر دبیر کل امور خارجه هند به اسلام آباد

احتمال لغو سفر دبیر کل امور خارجه هند به اسلام آباد

بعد از حمله تروریستی به پایگاه هوایی هند در ایالت پنجاب، احتمال لغو سفر دبیر کل امور خارجه این کشور به اسلام آباد مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، با توجه به حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» در ایالت پنجاب هند امکان لغو سفر دبیر کل امور خارجه هند به اسلام در ماه ژانویه وجود دارد.

قرار بود دبیر کل امور خارجه هند در سفر ۱۴ ژانویه، با همتای پاکستانی خود در باره شروع مذاکرات جامع بین هند و پاکستان به بحث و تبادل نظر بپردازد و برنامه ای برای انجام این مذاکرات تدوین نماید.  

لازم به ذکر است در حمله تروریستها به پایگاه هوایی «پتان کوت» در ایالت پنجاب هند ۴ تروریست به هلاکت رسیدند و ۱۱ نفر از نیروهای نظامی هند نیز کشته شدند. گفته می شود این حمله در اعتراض به سفر نارندرا مودی به لاهور و دیدار با نواز شریف صورت گرفته است.

لازم به ذکر است بعد از ملاقات نخست وزیر هند و پاکستان در حاشیه اجلاس آب و هوایی در پاریس هر دو طرف اعلام کردند که تمام مسایل خود را از طریق مذاکرات جامع حل نمایند. «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند در سفر خود به اسلام آباد و شرکت در کنفرالنس «قلب آسیا» با نواز شریف و «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان دیدارهای جداگانه ای داشت و رسما اعلام کرد که برای مذاکرات جامع، دبیر کل امور خارجه هند و پاکستان در ماه ژانویه با هم دایدار خواهند داشت.

کد N1092748

وبگردی