آفتاب
به دلیل نقض گسترده حقوق بشر؛

آلمان درباره امکان تجدید نظر در صادرات سلاح به عربستان هشدار داد

آلمان درباره امکان تجدید نظر در صادرات سلاح به عربستان هشدار داد

معاون صدر اعظم آلمان در واکنش به اعدام های گسترده عربستان سعودی و نقض آشکار قوانین بین المللی به عربستان هشدار داد ممکن است برلین در صادرات سلاح به ریاض تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، معاون صدر اعظم آلمان ساعاتی پیش به عربستان هشدار داد ممکن است برلین در صادرات سلاح به ریاض تجدید نظر کند.

«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان در واکنش به اعدام های گسترده عربستان سعودی و نقض آشکار قوانین بین المللی در این خصوص گفت: اکنون زمان آن رسیده است تا درباره ارسال تسلیحات نظامی به عربستان بررسی هایی را به انجام رسانیم.

گابریل که وزیر اقتصاد آلمان نیز است، ادامه داد: باید بررسی کنیم که آیا لازم است در آینده باید موضع جدی تری را پیرامون ادامه روند فروش تسلیحات به عربستان اتخاذ کنیم یا خیر.

وی در ادامه تصریح کرد: با شرایط کنونی معلوم شد که اقدام ما در عدم ارسال تانک های جنگی جی-۳۶ به عربستان سعودی درست بوده است.

لازم به ذکر است عربستان سعودی به دلیل اقدامات خلاف قوانین بین الملی  و ناقض حقوق بشر بارها از سوی هم پیمانان خود به قطع فروش سلاح های جنگی تهدید شده است.

لازم به ذکر است به دنبال اعدام آیت الله نمر در روز شنیه هفته جاری، معترضان خشمگین به این جنایت آل سعود در مقابل سفارتخانه این کشور تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.

عربستان صبح امروز از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد.

لازم به ذکر است عربستان سعودی از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه و عراق بوده و حمایت های مالی این رژیم از تروریست های تکفیری تا کنون به آوارگی چند میلیون غیرنظامی سوری منجر شده است.

کد N1092662

وبگردی