آفتاب

جنتی: عده‌ای برای قبضه‌کردن مجلس خبرگان کمر بسته‌اند

جنتی: عده‌ای برای قبضه‌کردن مجلس خبرگان کمر بسته‌اند

دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عده‌ای به دنبال قبضه کردن مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و سپس دولت هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله احمد جنتی در همایش ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: در انتخابات امسال به خاطر سال‌های گذشته حرف‌های زیادی مطرح می‌شود و آن‌ها که سال‌های گذشته جزو شکست خوردگان عرصه سیاست هستند به دنبال آن هستند تا بتوانند دوباره بر روی کرسی‌های مجلس بنشینند.

وی با بیان اینکه این افراد به دنبال آنند که پس از قبضه کردن مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، دولت را نیز قبضه کنند، بر اهمیت مجلس خبرگان رهبری تاکید و خاطرنشان کرد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری هیچ گاه قابل قیاس با مجلس شورای اسلامی نیست و چنانچه این مجلس تقویت شود نظام سرپا می ماند و دشمن را عقب می‌راند اما اگر در این مجلس مشکلی ایجاد شود، همه جا مشکل پیدا می‌کند و چنانچه خدای نکرده روزی فرا برسد که در خبرگان مشکلی ایجاد شود رهبری نیز با مشکل مواجه می‌شوند و همه چیز به هم می‌ریزد.

جنتی با تاکید بر اینکه آن‌ها کمر بسته‌اند که خبرگان رهبری را قبضه کنند گفت: این افراد چنانچه بتوانند اکثریتی در مجلس خبرگان داشته باشند نفوذی‌های خود را به این مجلس می کشانند و در غیر این صورت اقلیتی قدرتمند و سرزبان‌دار تشکیل می‌دهند که خبرگان را به هم بریزند و همیشه برای اکثریت مانع تراشی کنند.

دبیر شورای نگهبان افزود: اگر خدای نکرده آنها موفق به این کار شدند به دنبال این هستند که بحث شورای رهبری را که مدت‌هاست می گویند مطرح کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه طرح موضوع شورای رهبری بسیار بد و زشت است اظهار کرد: نمی‌دانم این افراد که به قانون اساسی نیز آشنایی کاملی دارند چرا چنین مسایلی مطرح می کنند.

وی با تاکید بر لزوم وجود رهبری واحد در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: قدرت آن است که رهبری بر عهده یک نفر باشد در غیر این صورت قدرت میان چند نفر تقسیم می‌شود. اگر حتی در شورا دو نفر نیز حضور داشته باشند باز هم قدرت رهبری شکسته می‌شود؛ چنانچه اینکه امروز نظام کماکان سرپا است صرفا به این دلیل است که رهبری آن ابتدا بر عهده امام خمینی (ره) بوده و سپس بر عهده مقام معظم رهبری است.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز هر سه قوه با هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری مشکلات خود را برطرف می کنند و دولت نیز زمانی که گره‌ای در کارش ایجاد می‌شود نزد رهبری می‌رود تا ایشان گره‌گشایی کنند.

جنتی اظهار کرد: علاوه بر اینکه شورای رهبری قانونی نیست، کارآیی و توانایی لازم را نیز ندارد. با این وجود چندین سال است که این افراد موضوع شورای رهبری را زمزمه می کنند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه تضعیف جایگاه رهبری از دیگر اهداف این عده است، گفت: از جمله موضوعاتی که برخی به دنبال آن هستند این است که مدت رهبری را کاهش دهند. آن‌ها می گویند دلیلی ندارد رهبری مادام‌العمر باشد و باید مانند نمایندگان مجلس و رییس جمهور رهبری نیز دارای مدت باشد. آن‌ها همچنین معتقدند که باید از اختیارات و قدرت رهبری بکاهیم.

ادامه دارد...

کد N1092648

وبگردی