آفتاب

درخواست حزب سبز آلمان از دولت برای تحریم تسلیحاتی عربستان

درخواست حزب سبز آلمان از دولت برای تحریم تسلیحاتی عربستان

بنابر اعلام رهبر حزب سبز آلمان این حزب از برلین خواسته است تا با توجه به افزایش تنش‌ها میان ریاض و تهران قانون منع فروش سلاح به عربستان را تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کِم اوزلمیر، رهبر حزب سبز آلمان گفت: این حزب با توجه به اقدام اخیر عربستان در اعدام رهبر شیعیان این کشور از دولت آلمان خواسته است تا قانون منع فروش تسلیحات به عربستان را تصویب کند.

او تصریح کرد: ما هر دو طرف را درک می کنیم اما این موضوع برای دولت مرکزی آلمان ضروری است که گفت‌وگوهای روشن و صریحی را با دولت عربستان سعودی داشته باشد و این که نباید به هر نحوی تسلیحات مورد نیاز این کشور را فراهم کند.

اعضای حزب سبز خواستار آن شدند که روابط تجاری آلمان با عربستان سعودی به حالت تعلیق درآید و دولت طرح منع فروش سلاح به عربستان را هرچه سریع‌تر تصویب کند.

پیش‌تر نیز زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان در این‌باره گفته بود که برلین ارسال سلاح به ریاض را متوقف نخواهد کرد اما از این پس نظارت دقیق‌تری بر فروش سلاح به عربستان سعودی خواهد داشت.

در روز شنبه عربستان سعودی 47 تن از متهمان به اقدامات تروریستی که شامل شیخ نمر النمر رهبر شیعیان این کشور می‌شد را اعدام کرد.

این اقدام عربستان باعث ایجاد تظاهراتی در ایران و دیگر کشورهای شیعه منطقه خاورمیانه شد.

انتهای پیام

کد N1092640

وبگردی