آفتاب

باهنر: من از رحیمی پول نگرفتم/لاریجانی از ثبت نام نکردنم در انتخابات ناراحت شد

باهنر: من از رحیمی پول نگرفتم/لاریجانی از ثبت نام نکردنم در انتخابات ناراحت شد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان یک لیست مشترک برای انتخابات آتی معرفی می‌کنند و اکثریت را در مجلس به دست می آورند.

به گزارش خبرآنلاين، اهم سخنان نايب رئيس مجلس در نشست خبري اي که در تسنيم برگزار شد، از اين قرار است:

**روابط دیپلماسی یک تعریف و مقررات خاص خود را دارد با توجه به منافع ملی و تعاملات ما سطح روابط ما با برخی کشورها مشخص شده است. رابطه ما با عربستان قاعدتا بیش از این امکانپذیر نبود. عربستان امروز یک بهانه گیرش آمده و آن حمله به سفارت عربستان در خاک ایران بود البته این موضوع بلافاصله توسط دولت و مراجعمان محکوم شد.

**سفارت هر کشوری که در ایران وجود دارد باید توسط دولت جمهوری اسلامی مورد حفاظت و حراست قرار گیرد و این به این معناست که سفارت عربستان نیز باید تحت‌الحمایت دولت جمهوری اسلامی است و کسی حق ندارد به آن تعرض کند. برخورد نیروی انتظامی با افراد خاطی کار بسیار درستی بود و باید مقامات قضایی ما نیز با این افراد برخورد کنند.

** از قطع ارتباط با عربستان استقبال می‌کنیم. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید در فضای دیپلماتیک مواضع غلط و تجاوزکارانه رژیم سعودی را در دنیا تبیین کند و در این خصوص فعال‌تر شود.

**در ائتلاف اصولگرايان طیف تندرو معتدل و کندرو وجود دارد و آنها نیز در مذاکرات تصمیمات خود را اعلام می‌کنند. بعد از معرفی لیست انتخاباتی معدل شورا را متوجه می شویم که ما می‌توانیم یک لیست بدون خط مشترک با اصلاح‌طلبان بوجود می‌آید. ما از اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنیم زیرا آنها را رقیب خود می‌دانیم ولی آنها نمی‌توانند در یک لیست مشترک با ما باشند.

** از اصلاح‌طلبان می‌خواهم تا تلاش کنند به یک وحدت برسند و ما را از مسیرمان خارج نکنند.

**{درباره کمک مالی رحیمی معاون اول دولت سابق به 170 نماینده} کسانی که نماینده می‌شوند نیاز به کمک مالی دارند. زمانی که 170 نماینده‌ از آقای رحیمی پول گرفتند، ایشان رئیس دیوان محاسبات کشور بودند و این کار اصلا جرم نیست. این 170 نماینده نمی‌توانند مجرم باشند مگر اینکه ثابت کنند خلاف کرده‌اند. بنده جزو آن 170 نفر نبودم و خودم به نامزدها کمک می‌کنم.در دادن و گرفتن پول دقت می‌کنیم که پول پاک باشد.

**ما ظرف سیاسی تعریف شده‌ای به نام اعتدال نداریم. اعتدالیون ظرفیت زیادی ندارند که جریان اعتدالی را در کشور مدیریت کنند و فقط یک حزب اعتدال و توسعه است که با این شعار در حال فعالیت می‌باشد.

** اصولگرایان غالب مجلس دهم خواهند و اصلاح‌طلبان اقلیت قدرتمندی خواهند داشت. البته این پیش‌بینی تا امروز است و باید تا زمان انتخابات صبر کرد.

**{درباره عدم شرکت در انتخابات مجلس} آیت‌الله موحدی کرمانی حدود ساعت 10:50 با منزل بنده تماس گرفتند و آن زمان بنده منزل نبودم ساعت 23:15 به منزل رسیدم و چون که احساس کردم آن زمان دیر است با محافظ آیت‌الله تماس گرفتم و وی گفت ایشان در حال استراحت هستند. صبح روز بعد خدمت ایشان رسیدم و توضیحات را به ایشان اعلام کردم. مدارک بنده برای ثبت‌نام انتخابات آماده نبود و ساعت 11 امکان فراهم کردن همه مدارک را نداشتم.

**اگر بنده قصد کناره‌گیری از ائتلاف اصولگرایان را داشتم قائم مقام دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و نواب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز نباید در همایش روز پنجشنبه شرکت می‌کردند. بنده بلافاصله اطلاع‌ای صادر کردم و گفتم که به دلیل ماموریت کاری به خوزستان سفر کرده بودم و علت عدم حضورم در این همایش این موضوع بوده است.

** اینکه بگويم اگر افرادی همچون کوچک‌زاده، نبویان و رسایی در لیست اصولگرایان حضور پیدا کنند بنده ائتلاف اصولگرایان را ترک خواهم کرد، کذب است.

**هیچ کس از ثبت‌نام نکردن من خبری نداشت چه برسد به اینکه کسی به من توصیه کند ثبت‌نام نکنم؛ احدی توصیه نکرد که من ثبت‌نام نکنم و یا اینکه کسی راضی باشد که من ثبت‌نام نکنم. حتی آقای لاریجانی. ایشان از دست من نیز عصبانی بودند که چرا ثبت‌نام نکردم وقتی به من گفتند چرا مشورت نکردی که من به شوخی جواب دادم که وقتی کسی بله بگوید معمولا از بزرگترها اجازه می‌گیرد وقتی جوابش نه باشد نیاز به اجازه از بزرگترها نیست. این را هم بگویم که خسته هم نشدم ما دندان بازنشستگی را کشیده‌ایم و اینطور نبوده که بخواهیم با ثبت‌نام  نکردن بخواهیم به زندگی شخصی‌مان برسیم.

2727

 

 

کد N1092586

وبگردی