آفتاب

رییس جمهوری سریلانکا به 100 هزار قربانی جنگ داخلی خانه و زمین می‌دهد

رییس جمهوری سریلانکا به 100 هزار قربانی جنگ داخلی خانه و زمین می‌دهد

رییس جمهوری سریلانکا گفت،‌ 100 هزار تن از قربانیان جنگ داخلی به مدت شش سال پس از پایان این جنگ همچنان در کمپ‌ها زندگی می کنند اما قول می دهم تا ظرف شش ماه خانه‌هایی برای آنها ساخته و تحویل داده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایتریپالا سیریسنا، رییس جمهوری سریلانکا که ژانویه سال 2015 انتخاب شد، قول داده تا برای 100 هزار تن از قربانیان جنگ داخلی با شبه نظامیان ببرهای تامیل که شش سال از آن می گذرد، خانه بسازد و آنها را سکنی دهد.

وی در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه گفت‌: این یک هدف جاه طلبانه است اما می دانم که به زودی افرادی که در داخل کشور بی خانمان و سرگردان هستند، در خانه های خود ساکن می شوند. من در حال ایجاد مکانیسمی برای تحقق این هدف هستم.

رییس جمهوری سریلانکا در ادامه گفت: به غیرنظامیان شمال و شرق کشور که همچنان در کمپ های پس از جنگ داخلی ساکن هستند، زمین داده می شود.

وی در جریان سفر به منطقه "جافا" که محل اصلی وقوع جنگ داخلی بود، از یک کمپ آوارگان بازدید کرد و ادامه داد: این یک وضعیت غیرقابل قبول است. من می خواهم یکبار و برای همیشه این مشکل را حل کنم. برای بسیاری از مردم مساله مهم هنوز نداشتن زمین است و این چیزی است که باید حل و فصل شود.

رییس جمهوری سریلانکا همچنین در اقدامی موازی قصد دارد زمین‌های خصوصی تحت تصرف ارتش را که سابق بر این مناطق جنگی بودند، آزاد کند و در اختیار مردم قرار دهد.

سیریسنای 64 ساله که با حمایت اقلیت مسلمان و ببرهای تامیل به روی کار آمد، همچنین قول داده تا بر روی مکانیسم جستجو و بررسی اتهامات جنگی مربوط به جنگ داخلی در سریلانکا تمرکز کند.

انتهای پیام

کد N1092487

وبگردی