آفتاب

تدابیر جدید سوئد برای مقابله با موج مهاجران

تدابیر جدید سوئد برای مقابله با موج مهاجران

سوئد برای اولین بار در نیم قرن گذشته از تمام مسافرانی که از دانمارک وارد می‌شوند، اوراق هویت عکسدار می‌خواهد؛ اقدامی که هدفش ریشه‌کنی موج بی‌سابقه مهاجران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای مازاد امنیتی برای اجرای تدابیر کنترل مرزی جدید در طرف دانمارکی پل اورسوند مستقر شده‌اند. پل اورسوند یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی است که با عبور از تنگه اورسوند دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق زمینی به یکدیگر متصل می‌کند. ارتباط این مسیر در حقیقت توسط یک پل و یک تونل برقرار شده است. مهاجران از این مسیر برای آغاز زندگی جدید در سوئد استفاده می‌کنند.

یک شهروند که در دانمارک زندگی و در سوئد کار می‌کند با بیان اینکه چنین کنترلی لازم بوده، می‌گوید: گمان می‌کنم ما به چنین کنترل‌هایی نیاز داریم اما این روند باید به نرمی انجام شود چرا که روند رفت و آمد باید متعادل باشد.

براساس قوانین جدید، مسافران ریلی باید پیش از سوار شدن دوباره به قطار از آن پیاده شده و از بازرسی عبور کنند. به مسافران هشدار داده شده که باید در صف‌های طویل و با تاخیر زیاد منتظر عبور بمانند خصوصا در هنگام عصر که بسیاری از مسافران از محل‌های کار خود در دانمارک به سوئد باز می‌گردند. آن دسته از افرادی که کارت شناسایی معتبر نداشته باشند، قادر به عبور نیستند. هدف از بازرسی این است که مهاجران ثبت‌نشده وارد نشوند. سوئد بیش از هر کشور اروپایی دیگر پناهجو می‌پذیرد.

انتهای پیام

کد N1092334

وبگردی