آفتاب
شماره جدید « ندای ملت» منتشر شد؛

دیدار مخفیانه پوتین و ملا اختر در دوشنبه

دیدار مخفیانه پوتین و ملا اختر در دوشنبه

شماره جدید « ندای ملت» به بررسی سفر نارندرا مودی به لاهور،دیدار مخفیانه پوتین با ملا اختر، تشکیل حزب جدید به رهبری محمد افتخار چودری و مسئله فلسطین پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در شماره جدید هفته نامه «ندای ملت» موضوعات مختلفی چون سفر «نارندرا مودی» به لاهور و ذیدار او با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، همکاری متقابل روسیه و طالبان افغانستان برای مقابله با داعش در افغانستان، بوجود آمدن حزب جدیدی در پاکستان به رهبری «افتخار محمد چودری»  رئیس سابق دادگاه عالی پاکستان، سکوت سازمان ملل  و جوامع بین المللی در مقابل شهر ک سازی اسرائیل از جمله موضوعات مهمی است که در این هفته نامه مورد بررسی قرار گرفته است.

«محمد انیس الرحمان» سفر غیر منتظره «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به لاهور پاکستان و دیدار او با «نواز شریف»  را مورد نقد و بررسی قرار داده داست. به گفته وی سفر نارندرا مودی به لاهور توسط «سچن جندل» غول آهنی و تاجر آهن آلات هند از قبل هماهنگ شده بود. «سجن جندل» در هتلی در لاهور اقامت داشت و صاحب این هتل «منیر» پدر شوهر نوه نواز شریف است. آن روزها مراسم «مهر النسا» نیز در لاهور در حال برگزاری بود و نارندرا مودی هدایایی به رسم یادبود برای «مهرالنسا» آورد و به او داد.

محمد انیس الرحمن می افزاید: سفر نارندرا مودی یک سفر غیر منتظره محسوب نمی شود چون از چهار روز پیش از این سفر تمام مقدمات حضور نارندرا مودی در لاهور و دیدار وی با نواز شریف در اقامتگاه خانوادگی خانواده «نواز» در منطقه «رائیوند» لاهور برنامه ریزی شده بود. بعد از سفر نارندرا مودی «راحیل شریف» فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان به کابل سفر کرد و با مقامات سیاسی نظامی افغانستان نیز دیدارهایی انجام داد و گفتگوهایی برای شروع دور جدید مذاکرات صلح بین دولت افغانستان با طالبان نیز در این سفر صورت گرفت.

موضوع دیگری که انیس الرحمن در مقاله خود به آن می پردازد موضوع ارتباط روسیه با طالبان در جهت مقابله با داعش در افغانستان است. انیس الرحمن می نویسد: روزنامه «ساندی تایمز»  انگلیس گزارشی را منتشر کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «ملا اختر منصور» رهبر طالبان در شهر دوشنبه دیداری مخفیانه داشته است. اما این خود در جای خود عجیب به نظر می رسد احتمال دارد که ولادیمیر پوتین با نماینده ویژه یا هیئت نمایندگان اعزامی از سوی ملا اختر منصور دیدار کرده باشد و درباره شکل گیری داعش در افغانستان و مقابله با این گروه تروریستی با مشارکت طالبان افغانستان و روسیه صحبت شده باشد.

«زاهد حسن مشوانی» در مقاله خود به بررسی تشکیل «حزب دموکرتیک قضات پاکستان» توسط «محمد افتخار چودری» رئیس سابق داددگاه عالی پاکستان پرداخته است. وی می نویسد: افتخار مححمد چودری در روز ۲۵ دسامبر همزمان با سالروز تولد «محمد علی جناح» رهبر استقلال پاکستان حزبی را بنام «حزب دموکراتیک قضات پاکستان» تشکیل داد و هدف از تشکیل این حزب را مبارزه با فساد مالی، اجرای بهتر نظام جمهوری در پاکستان، احیای حقوق انسانی در پاکستان و تشکیل نظام حقوقی و دادرسی در کشور دانست.

زاهد حسین در ادامه می نویسد: افتخار محد چودری از حامیان نظام ریاست جمهوری در پاکستان بشمار می رود. مقدار وامهای خارجی که پاکستان از سازمانها و کشورهای خارجی گرفته است به ۸۶ میلیارد دلار  رسیده است و نتها گروه خاصی بر پاکستان حکومت می کند و مردم از نظر اقتصادی دچار مشکلات عدیده ای هستند و دولتمردان بیشتر به فکر رونق تجارت شخصی خود هستند. نگرانیمهای افتخار چودری نیز به علت بها ندادن به خواسته های مردم از سوی دولت است و وی با تاسیس حزب جدیدی در پاکستان در صدد بر آوردن خواسته های مردم در آینده است.

«محبوب احمد» در مقاله خود با عنوان «سکوت سازمان ملل در مقابل سیاست شهرک سازی رژیم اسرائیل در فلسطین اشغالی» مظلومیت فلسطینیان و سیاست های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار می دهد. وی می نویسد: با توجه به اوضاع خاورمیانه وجنگهایی که در عراق، افغانستان، سوریه درجریان است توجه سازمان ملل و دیگر کشورهای حامی حقوق بشر در جهان به  مسئله فلسطین اشغالی و افزایش روزافزون شهرک سازی در مناطق مختلف فلسطینی نشین توسط رژیم غاطب و جنایتکار اسرائیل کمتر شده است و این رژیم با خراب کردن خانه و کاشانه فلسطینیان در حال ساخت شهرک برای یهودیان است.

وی در ادامه می افزاید: سازمان ملل و مجامع بین المللی لفظاً اقدامات رژیم اسرائیل را محکوم می کنند و از انجام اقدامات عملی بر علیه این رژیم خودداری می کنند. هزاران مرد و زن و کودک فلسطینی در زندانهای اسرائیل بسر می برند و انواع و اقسام داروهای شیمیایی بروی آنها آزمایش می شود و آنها به بیماریهای مهلکی مبتلا می شوند. دختران جوان دستگیر شده به زندان فرستاده می شوند و مبالغ هنگفتی برای آزادی آنها از خانواده هایشان گرفته می شود. اسرائیل تنها کشوری است که کودکان زیر ۱۲ سال را دستگیر می کند و آنها را روانه زندان می کند. باید سازمانهای بین المللی بر علیه این اقدامات ضد بشری رژیم اسرائیل واکنش نشان دهد و برای احقاق حقوق مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اقدامات مناسبی انجام شود.

 

کد N1092238

وبگردی