آفتاب
پناهیان در مسجدی دانشگاه تهران:

پشت پرده اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی هستند

پشت پرده اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی هستند

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پشت جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها هستند گفت که این جنایت تاریخی دموکراسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی در مسجد دانشگاه تهران بعد ازنماز ظهر و عصر با تاکید بر لزوم ژرف نگری به مسائل مختلف و دوری از سطحی نگری به جنایت آل سعود در اعدام شیخ نمر اشاره و اظهار کرد: بعد از این جنایت مقام معظم رهبری در پیامشان فرمودند که آل سعود با این جنایت گور خود را کند موضوعی که در اکثر پیام‌های علما نیز مورد اشاره قرار گرفت، آن هم از این حیث که طبق سنت‌های الهی هر گاه خون ناحقی ریخته شود آن حکومت به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: کسی که ژرفنگر باشد هیچ گاه چنین جنایتی را انجام نمی‌دهد.جنایتی که از سر عقل انجام نشده است. کاری که حکام سعودی انجام دادند اثر عقل نبوده و به دلیل احمق بودن آنها است.

وی افزود: خداوند نیز در قرآن می‌فرماید دشمنان مسلمانان را از کسانی قرار می‌دهد که احمق هستند در همین راستا اگر آنها احمق نبودند دشمنان ما نمی‌شدند چون ما بر اساس عقل راه اهل بیت (ع) را انتخاب کرده‌ایم.

پناهیان با تاکید بر این که جنایت اعدام شیخ نمر را دیکتاتورها انجام دادند گفت:با نگاهی ژرف نگر به این موضوع می‌رسیم که این جنایت توسط انگلیسی‌ها انجام شده است، چون آنها با پشتیبانی از آل سعود به آنها قدرت و ابزار و سلاح جدید داده‌اند. اکنون آمریکا و انگلیس پشت آل سعود است.

وی افزود: با نگاه ژرف نگر به این موضوع می‌رسیم که آمریکایی‌ها در این جنایت دخیل بودند جالب این است که آمریکایی‌ها به واسطه دموکراسی سلطه پیدا کردند با همین مبنا می‌توان گفت که این جنایت تاریخی دموکراسی است.علامه طباطبایی فرمودند : جنایت دموکراسی بیشتر از دیکتاتوری است چون دیکتاتورها در کشور خود جنایت می‌کنند و دموکراسی در جهان جنایت می‌کند.

ادامه دارد...

کد N1092188

وبگردی