آفتاب

کاهش حمایت شرکت‌های مطرح انگلیسی از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا

کاهش حمایت شرکت‌های مطرح انگلیسی از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حمایت جامعه اقتصادی و تجارت انگلیس از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به پایین‌ترین حد در شش ماه گذشته رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، براساس نظرسنجی مرکز دیلویت، حمایت "بی حد و حصر" از اتحادیه اروپا در میان روسای مالی شرکت‌های معتبر انگلیسی از 74 درصد به 62 درصد کاهش یافته است. حدود 28 درصد ترجیح می‌دهند تا پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در انتظار نتیجه مذاکرات مجدد دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با رهبران اروپایی بمانند و تنها شش درصد معتقدند که بازار کار و سرمایه‌گذاری انگلیس از خروج از اتحادیه اروپا سود می‌برد.

نظرسنجی دیگری از سوی فایننشال تایمز نشان می‌دهد، حتی یک اقتصاددان برجسته در میان بیش از 100 تن احساس نمی‌کند که خروج از اتحادیه اروپا برای چشم‌اندازهای اقتصادی انگلیس در 2016 مناسب باشد.

این آمار در آستانه برگزاری رفراندوم ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا منتشر شده است. رفراندوم مذکور ممکن است در تابستان پیش روی اعلام شود و طبق وعده دیوید کامرون اواخر 2017 برگزار خواهد شد. مذاکرات مجدد کامرون در آستانه یک نشست مهم اتحادیه اروپا در ماه فوریه وارد فاز مهمی شده است چرا که ممکن است توافقی حاصل شود.

در این نظرسنجی از 137 مقام مالی ارشد پرسیده شد که آیا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به نفع اقتصاد آن هست یا خیر. این نوسان مهم از زمان آخرین نظرسنجی در شش ماه گذشته نشان دهنده تردیدهای بیشتر است. حدود چهار درصد از شرکت‌کنندگان اکنون "تردید" دارند در صورتی که پیشتر این آمار یک درصد بود.

دیوید اسپرول، مدیر اجرایی ارشد مرکز نظرسنجی دیلویت گفت: اکثریت واضحی از شرکت‌کنندگان که 24 تن از آنان جزو کارشناسان مرکز شاخص سهام فوتسی بودند، همچنان از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند اما آمار آن کسانی که حمایت بی حد و حصر از آن می‌کردند، کاهش یافته است. این بازگو کننده آن چیزی است که ما در شش ماه گذشته در نظرسنجی‌های گسترده‌تر و عمومی شاهد آن بوده‌ایم. در شرایطی که حدود یک سوم کارشناسان مذکور هنوز مردد هستند و یا منتظر نتیجه مذاکرات مانده‌اند، توافق نهایی می‌تواند اثر زیادی روی رویکردهای اقتصادی عضویت در اتحادیه اروپا باقی بگذارد.

انتهای پیام

کد N1092089

وبگردی