آفتاب
بااشاره به درخواست باشگاه‌های عربستان جهت لغوبازی‌ها درایران

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس: خواست باشگاه‌های عربستانی نامعقول است

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس: خواست باشگاه‌های عربستانی نامعقول است

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با تأکید به اینکه درخواست برخی باشگاه‌های عربستانی در خصوص بازی با تیم‌های ایرانی در زمین بیطرف عاقلانه نیست، گفت که این نوع صحبت‌ها با اهداف سیاسی پشت پرده و برای جوسازی انجام می‌شود و حال اینکه نباید ورزش سیاسی شود.

هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با اشاره به صحبت برخی از باشگاه‌های عربستانی در مورد بازی با تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف به دلیل اعتراضات صورت گرفته در ایران بعد از شهادت شیخ نمر،‌ گفت: این کاری است که باشگاه‌های عربستانی انجام داده‌اند، بسیار بچگانه و نامعقول است که در عرف فوتبال بین‌الملل جایی ندارد و اقدامی غیرورزشی و غیرفوتبالی محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه خواسته این باشگاه‌های عربستانی از فدراسیون جهانی فوتبال برای بازی در زمین‌ بیطرف محقق نمی‌شود، گفت: بازی در زمین بی‌طرف در شرایطی انجام می‌شود که فضا برای بازی کردن در آن کشور امن نباشد. حال اینکه ایران کشوری امن است و آنها برای بازی نکردن در ایران باید دلیل منطقی داشته باشند. البته اگر نمی‌خواهند با ما بازی کنند حرف دیگری است.

سخنگوی فراکسیون ورزش با تأکید بر اینکه این اقدام باشگاه‌های عربستانی تبلیغاتی و پوپولیستی است،‌ خاطرنشان کرد: این اقدام با اهداف پشت پرده سیاسی و عمدتاً برای جوسازی انجام شده است. حال اینکه ورزش نباید سیاسی شود. این حرف اصلی جامعه ورزشی است که ورزش را سیاسی نکنید.

حسینی همچنین در واکنش به ادعای یکی از مسئولان باشگاه الأهلی عربستان مبنی بر اینکه ایران برای بازی به عربستان نیاید گفت این باشگاهی دولتی و کاملاً وابسته به نظام سلطنتی عربستان است که انتظار می‌رفت این باشگاه بعد از فراخوانی کارکنان سفارت عربستان در ایران به این کشور چنین واکنشی را داشته باشد. البته عرف بین‌المللی اینگونه اظهارات را نمی‌پذیرد. اظهارات، اقدام و درخواستی که عاقلانه نیست.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر به تمامی مسلمانان دنیا، افزود: اعدام یک عالم انسانی به دلیل آزادی‌خواهی نشان از خوی استکباری دولت عربستان دارد.

وی در پایان گفت: بعد از اعدام شیخ نمر اعتراضاتی در ایران شکل گرفت که ما به هیچ وجه موضوع حمله به سفارت را قبول نداریم. معتقدیم ملت بزرگی هستیم و می‌توانیم حقمان را از طریق دیپلماسی بگیریم و نیازی نیست به سفارت کشوری حمله کرده و مشکلاتمان را اینطور حل کنیم.

انتهای پیام

کد N1092056

وبگردی