آفتاب

بانک شهر و لزوم تهیه پیوست زیست‌محیطی برای پروژه‌های شهری

بانک شهر و لزوم تهیه پیوست زیست‌محیطی برای پروژه‌های شهری

مدیر عامل بانک شهر با اشاره به محور فعالیت‌های این بانک بر اساس مسئولیت اجتماعی، بر لزوم تهیه پیوست زیست‌محیطی برای هر پروژه شهری تاکید کرد.



به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمدپورزرندی، با تاکيد بر اين‌ که يکی از ابعاد مهم توسعه پايدار شهری توجه به مباحث ‌محيط زيست است، اظهار کرد: امروزه شهرها، مسئول 75درصد مصرف انرژی جهانی، 80درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای و اصلی‌ترين توليد‌کننده ضايعات در جهان هستند.
مدیر عامل بانک شهر افزود: شهرها از بعد زيست‌محيطی هم تهديد به شمار می‌آيند و هم فرصت؛ تهديد از آن جهت که تمرکز بالای جمعيت، توليد، مصرف انرژی، آب، کالا و خدمات در آنها، فشار بسيار شديدی را بر محيط زيست محلی و منطقه‌ای و جهانی وارد می‌آورد و فرصت از اين جهت که می‌توانند با مشارکت مردمی در صيانت از منابع طبيعی نقش بسزایی بازی کنند.
پورزرندی در ادامه با اشاره به اقدامات بانک شهر در راستای حمایت از محیط زیست، خاطر نشان کرد: به این منظور تا کنون، تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز در بسیاری از موضوعات با سازمان حفاظت از محیط زیست منعقد شده است.
وی با تاکید بر اهمیت پیوست زیست‌محیطی برای پروژه‌های شهری خاطر نشان کرد: همچنین در بحث انرژی‌های پاک و با تشکیل گروه پترو انرژی به دنبال انرژی‌های پاک حاصل از انرژی‌هایی مانند پسماند و انرژی خورشیدی هستیم و از این پروژه‌ها حمایت مالی می‌کنیم.
کد N1092042

وبگردی