آفتاب

گفت و گوی موگرینی و الجبیر درباره‌ سفارت ریاض در تهران

گفت و گوی موگرینی و الجبیر درباره‌ سفارت ریاض در تهران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه عربستان درباره‌ ماجرای تعرض به سفارت این کشور در تهران گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر روز یکشنبه در تماس تلفنی با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت و گو کرده که ماجرای تعرض به سفارت ریاض به تهران یکی از موضوعات مورد بحث آنها بوده است.

موگرینی در ادامه این گفت‌وگو ضمن محکوم کردن اعدام دسته جمعی 47 تن در عربستان ابراز نگرانی کرده است که این گونه اقدامات می‌تواند به افزایش تنش و خشونت در جهان اسلام منجر شود.

موگرینی از وزیر امور خارجه عربستان خواست تا از هر اقدامی که آتش خشونت در منطقه و حتی فراتر از آن را شعله‌ور می‌کند پرهیز نماید.

وی تاکید کرد که قدرت‌های منطقه باید در چنین برهه حساسی مسئولانه عمل کنند.

به گزارش ایسنا، عصر روز شنبه تجمعی در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان در مقابل سفارت عربستان در تهران شکل گرفت که به بروز خشونت‌هایی علیه این سفارت‌خانه منجر شد. مقامات آل سعود در پی این رویداد روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کردد.

معاون عربی- آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام عربستان گفت که ریاض با قطع رابطه با ایران نمی‌تواند بر خطای بزرگ اعدام یک رجل دینی سرپوش بگذارد.

انتهای پیام

کد N1091985

وبگردی