آفتاب

امضای توافقنامه مبارزه با دوپینگ با ملی‌پوشان/ ورزشکاران باید چک 30 میلیونی بدهند!

امضای توافقنامه مبارزه با دوپینگ با ملی‌پوشان/ ورزشکاران باید چک 30 میلیونی بدهند!

رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) از آماده شدن توافق نامه پنج ماده‌ای برای بسترسازی برگزاری رقابت پاک و جوانمردانه برای امضا با ورزشکاران از سوی نادو خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصرالله سجادی رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) اظهار کرد: طبق این توافقنامه که به امضای ورزشکار و رئیس فدراسیون خواهد رسید، طرفین متعهد به رعایت تمامی جهات اخلاقی، رفتاری و قوانین و مقررات رشته ورزشی مربوط برای دستیابی به ورزش پاک و جوانمرادنه هستند.

وی درباره تعهدات ورزشکار در این توافق نامه گفت: ماده دو به این موضوع صراحت دارد و مواردی مانند رعایت شئونات اخلاقی در محل اردو و میادین رسمی و غیر رسمی داخلی و برون مرزی، استفاده نکردن به هیچ نحوی از مواد نیروزا و مشکوک به دوپینگ و رعایت ورزش پاک و شرکت در نمونه گیری های خارج از مسابقات از ناحیه مراجع رسمی ذکر شده است.

رئیس نادوی ایران با بیان این مطلب که این توافقنامه مورد تایید سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ وادا نیز است، اضافه کرد: بر اساس این توافقنامه مسئولیت کامل ناشی از مصرف موارد نیروزا بر عهده ورزشکار است و در آن تمامی موارد تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ مطابق قوانین مبارزه با دوپینگ ایران(نادو) ذکر شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد تضمین های این توافقنامه برای اجرا توسط ورزشکاران گفت: برای تضمین حسن انجام تعهدات، ورزشکار در حین امضای توافقنامه با فدراسیون مربوطه موظف است نسبت به پرداخت 300 میلیون ریال نقد یا تحویل یک فقره چک ضمانت نامه بانکی معتبر معادل سی میلیون تومان اقدام کند که پس از پایان اردو و مسابقات ورزشی مورد نظر فدراسیون به ورزشکار برگردانده می شود.

سجادی درباره احتمال اختلاف در تفسیر مفاد توافقنامه افزود: این توافقنامه کاملا مطابق استانداردهای وادا (WADA) و براساس نمونه جهانی تنظیم شده است. ولی در هر صورت اگر نیاز به تفسیری باشد، بر عهده شورای مرکزی ایران نادو خواهد بود و تصمیمات آن برای طرفین لازم الاجراست.

رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در تشریح فعالیت این ستاد در سال 2015 و حجم نمونه‌ها گفت: توان ایران مورد تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ است و 17 ماموریت بین‌المللی از جمله در رقابتهای مهمی مثل لیگ جهانی والیبال و جام جهانی کشتی داشته‌ایم. در سال میلادی گذشته 1127 نمونه گرفته شده که 36 مورد آن مثبت بود. در ضمن نادوی ایران در این مدت 295 ماموریت داشته که 144 مورد آن در شهرستانها بوده است.

انتهای پیام

کد N1091896

وبگردی