آفتاب
حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا،

امیدی به مجامع بین‌المللی در محکوم کردن عربستان نیست

امیدی به مجامع بین‌المللی در محکوم کردن عربستان نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه امیدی به واکنش رسمی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در اعتراض به شهادت شیخ نمر وجود ندارد، گفت: قطعاً مردم مسلمان دنیا با اعتراضشان این جنایت عربستان را به گوش جهانیان خواهند رساند و این اقدام را محکوم می‌کنند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تأکید بر اینکه به مجامع رسمی بین‌المللی هیچ امیدی نیست، گفت: آمریکایی‌ها که حاضرند برای تلف شدن یک حیوان عزا بگیرند امروز هیچ کار و اقدامی در واکنش به گردن زدن و به صلیب کشیدن شیخ عالم و مجاهد شیعی ندارند؛ از اینرو امیدی به مجامع بین‌المللی آمریکایی و حقوق بشری وجود ندارد و امید ما به مردم است.

وی تأکید کرد: قطعاً مردم مسلمان دنیا این اقدام عربستان را بدون پاسخ نخواهند گذاشت و حتماً هزینه گزافی را خواهند پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعتراضات مردم مسلمان دنیا به شهادت شیخ نمر گفت: بعد از جنایت عربستان شاهد حضور اعتراضات مسلمانان در هند، بنگلادش،‌ پاکستان، عراق و ایران از سوی علمای اسلام، مومنین و انقلابیون خواهیم بود. قطعاً مسلمانان دیگر ساکت نخواهند نشست و نفرتشان را نشان می‌دهند.

وی افزود: در این بین امیدی به رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی حقوق بشر برای برخورد با عربستان نیست. این مردم دنیا هستند که این اقدام را به جد محکوم می‌کنند و نفرتشان را از عربستان نشان می‌دهند.

حقیقت‌پور با ابراز امیدواری از اینکه جنایت عربستان در شهادت شیخ نمر منتج به انزوای دولت عربستان شود، گفت: در حال حاضر عربستان با اقداماتی در حمایت از تروریسم و داعش و ایجاد جریانات فرقه‌گرا در پاکستان، افغانستان و تطمیع رسانه‌های جهان اسلام و دولت‌هایی همچون نیجریه باعث از بین بردن آبروی مسلمانان شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم عربستان در باتلاق بزرگی که در یمن، سوریه و عراق گیر کرده بماند و شاهد سقوط این رژیم فرتوت ارتجاعی باشیم.

انتهای پیام

کد N1091758

وبگردی