آفتاب
آصفری مطرح کرد،

فرار رو به جلوی عربستان با قطع روابط دیپلماتیک با ایران

فرار رو به جلوی عربستان با قطع روابط دیپلماتیک با ایران

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی را فرار رو به جلوی این کشور برای عدم پاسخگویی در قبال به شهادت رساندن شیخ نمر عنوان کرد.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: شهادت شیخ باقر النمر موضوع مهمی است که حکومت عربستان سعودی باید در قبال آن پاسخگو باشد.

وی افزود: عربستان به دنبال این بود که با به شهادت رساندن شیخ نمر همزمان با اعدام چند نفر از گروه‌های القاعده او را جزو گروه‌های تروریستی قلمداد کند؛ در حالی که شیخ نمر هیچگاه سلاح به دست نگرفته بود و اقدامی برای مسلح کردن جریانی علیه حکومت عربستان انجام نداده بود؛ بلکه صرفا یک منتقد جدی برای سیاست‌های زورگویانه و جاه طلبانه پادشاه عربستان بود.

این نماینده مجلس با بیان این که عربستان با قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران می‌خواهد جلوی تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا را بگیرد یادآور شد: این کشور همچنین به دنبال این است که از زیر بار پرداخت خسارت به خانواده‌های قربانیان فاجعه منا که چند صد نفر از آنها ایرانی بودند فرار کند. از سوی دیگر نسبت به اقداماتی مثل اعدام شیخ نمر پاسخگو نباشد.

آصفری اضافه کرد:‌ حکومت عربستان مطمئن باشد که حتی در صورت قطع رابطه، ایران پرونده حادثه منا را نمی‌بندد و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: افکار عمومی دنیا امروز شاهد اقدامات عربستان است و برای هیچ کشوری پوشیده نیست که این کشور اولین حامی گروه‌های تروریستی و جریانات تکفیری در دنیاست و عامل اصلی جنایات و اقداماتی که امروز در عراق و سوریه توسط گروه‌های تروریستی انجام می شود عربستان سعودی است.

انتهای پیام

کد N1091700

وبگردی