آفتاب

ایران به وظایف خود در قبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک عمل کرده است

ایران به وظایف خود در قبال حفاظت از اماکن دیپلماتیک عمل کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران را متعهد به کنوانسیون های بین المللی در قبال اماکن دیپلماتیک دانست و گفت: ایران به این تعهدات عمل کرده است اما عربستان نه تنها منافع بلکه حیات خود را در ادامه تنش می بیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین جابر انصاری صبح دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود افزود: دولت سعودی تلاش برای تنش آفرینی، درگیری در منطقه، تحمیل جنگ خونین به یمن و پیگیری سیاست های به هم ریختن امنیت و ثبات کشورهای منطقه در تعداد قابل توجهی از کشورها پیگیری کرده است.
وی ادامه داد: به نظر می رسد عربستان نه تنها منافع، بلکه حیات خود را ادامه این تنش ها و درگیری ها می داند و سعی می کند مشکلات داخلی خود را از طریق فرافکنی حل کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: برخورد تند با خواسته های اصلاحی و آزادی خواهانه در داخل عربستان سعودی که آخرین مورد آن سخن گفتن با اعدام، سرکوب و گردن زدن مخالفان داخلی عربستان از جمله شهید آیت الله نمر، حاکی از آن است که عربستان خود را در انواع بحران های داخلی و بیرونی گرفتار می بیند و سیاست افزایش تنش را دنبال می کند.
جابر انصاری تصریح کرد: اتفاق درباره سفارت و نمایندگی ها، اولین اتفاق در دنیا نیست آنچه مهم است دولت میزبان به تعهدات قانونی خود عمل کند و جمهوری اسلامی ایران به وظایف خود در این زمینه برای کنترل امواج احساسات گسترده مردمی اقدام کرده و متعهد به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلماتها بر اساس کنوانسیون های بین المللی است.
وی تاکید کرد: اما عربستان از این موضوع به عنوان بهانه ای برای افزایش تنش و درگیری استفاده کرده است.
خبر در حال تکمیل است
کد N1091659

وبگردی