آفتاب

بحرین معترضان به اعدام شیخ نمر را تهدید کرد

بحرین معترضان به اعدام شیخ نمر را تهدید کرد

ایسنا نوشت: وزارت کشور بحرین به مردم این کشور درباره محکوم کردن اعدام شیخ نمر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت کشور بحرین به مردم این کشور هشدار داد که نباید هیچ تظاهراتی در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منامه پست، در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: هر گونه اعتراض به احکام دستگاه قضایی کشور دوست عربستان، پیگرد قانونی خواهد داشت زیرا چنین اعتراضی امنیت عمومی را برهم می‌زند و باعث فتنه و آشوب می شود.

وزارت کشور بحرین در بیانیه خود افزود: طبق ماده 215 قانون کیفری، مجازات توهین به هر کشور خارجی و سازمان بین‌المللی که دارای سفارت یا دفتر نمایندگی در بحرین است، حداکثر 2 سال حبس یا حداکثر 200 دینار غرامت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه بحرین پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور از اقدام عربستان به اعدام شیخ نمر حمایت می‌کند.

در این بیانیه وزارت امور خارجه بحرین مدعی شده است: دولت منامه اساسا از اقدامات انجام شده از سوی کشور برادرمان یعنی عربستان برای مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی حمایت می‌کند.

در ادامه این بیانیه این ادعای مضحک مطرح شده است که اعدام شیخ نمر تدبیری لازم برای حصول اطمینان از امنیت شهروندان عربستان و مقابله با افرادی بوده است که نظم عمومی را به هم می‌زنند!

در همین حال، پلیس رژیم آل خلیفه به سمت تظاهرکنندگانی که در اعتراض به اعدام باقر النمر تجمع کرده بودند گاز اشک آور شلیک کردند. تظاهرکنندگان در روستای ابوصیبع در غرب منامه تجمع کرده بودند که با حمله نیروهای امنیتی با گاز اشک آور مواجه شدند.

فعالان بحرینی خواهان تظاهرات بیشتر در محکومیت اعدام شیخ باقر النمر شده‌اند.

52261

کد N1091621

وبگردی