آفتاب

برگزاری تظاهرات ضد سعودی در نیویورک

برگزاری تظاهرات ضد سعودی در نیویورک

واحد مرکزی خبر نوشت: دستی که آیت الله نِمِر را به قتل رساند همان دستِ سعودی و اسرائیل است که بی گناهان را در غزه، سوریه و یمن می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداو سيما از نيويورک، اين افراد با در دست داشتن پلاکاردهايي ضد رژيم سعودي، انديشه منحرف وهابيت را مروج تروريسم در جهان و ماييه ننگ اسلام خواندند.
يکي از شهروندان غير مسلمان مقيم نيويورک در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: دستي که آيت الله نِمِر را به قتل رساند، همان دستي است که بي گناهان را در غزه، سوريه و يمن مي کشد. آن دستِ خاندانِ سعودي و اسرائيل است.
اين افراد با اشاره به محاکمه ناعادلانه آيت الله نمر، شکسته شدن سکوت مجامع جهاني در قبال جنايات خاندان سعودي را خواستار شدند.
جواني لبناني در حالي که با در دست داشتن بلندگو، شعارهاي ضد سعودي را خطاب به جمعيت حاضر در اين تجمع فرياد مي زد، نيز گفت: سعودي ها آيت الله نمر را کشتند، چون از افشاگري هاي او مي ترسيدند چون او به شدت با فتنه افکني آل سعود ميان شيعه و سني مخالف بود.
يکي از روحانيان حاضر در اين تجمع اعتراض آميز هم به خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: به عنوان مسلمانان مقيم آمريکا، روابط کنوني واشنگتن با خاندان سعودي را محکوم مي کنيم و قطع کامل و هميشگي آن را خواستاريم.
در پايان اين تجمع چند ساعته که در هواي سرد و نزديک به صفر درجه نيويورک برگزار شد، اعلام شد که دو هفته ديگر، يکشنبه هفدهم ژانويه ( بيست و هفتم دي ) تجمع اعتراض آميز ديگري درباره موج جديد فشار به شيعيان از نيجريه گرفته تا عربستان در ميدان تايمز نيويورک برگزار خواهد شد.

49261

کد N1091616

وبگردی