آفتاب
جابرانصاری:

عربستان سیاست افزایش تنش در منطقه را دنبال می‌کند

عربستان سیاست افزایش تنش در منطقه را دنبال می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه عربستان سیاست افزایش تنش در منطقه را دنبال می‌کند، گفت: عربستان حادثه سفارتخانه را به عنوان موضوعی برای افزایش تنش استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در خصوص اتفاقات اخیر عربستان گفت: آل‌سعود تلاش می‌کند مشکلات داخلی خود از طریق فرافکنی و خارج کردن آن از محیط عربستان حل کند.

وی ادامه داد: برخورد تند با خواسته‌های اصلاحی که آخرین مورد آن سخن گفتن با زبان اعدام، سرکوب و گردن زدن مخالفان از جمله شیخ شهید نمر باقر النمر است.

سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار داشت: عربستان در حالی که خود را در انواع بحران‌های داخلی و بیرونی می‌بیند، سیاست افزایش تنش در منطقه را دنبال می‌کند.

جابر انصاری تصریح کرد: اتفاقی که برای سفارت عربستان و نمایندگی آن در ایران افتاد، اولین اتفاق برای سفارتخانه‌ها در دنیا نیست.

وی تاکید کرد: دولت میزبان باید به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی عمل کند و در همین راستا جمهوری اسلامی برای کنترل امواج احساسات مردمی تلاش کرده و متعهد به حفظ امنیت اماکن دیپلماتیک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اما عربستان به خاطر اینکه حیات خود را در بحران‌آفرینی می‌بیند، از این موضوع هم برای افزایش تنش استفاده می‌کند.

جابرانصاری از کشورهای منطقه و دنیا خواست به عربستان اجازه ندهند سیاست‌های خود برای افزایش تنش را پیش ببرد و به نتایج اسفناک برسند.

ادامه دارد...

کد N1091601

وبگردی