آفتاب

هکرهای ترکیه حساب کاربری اینستاگرام وزیر ارتباطات روسیه را مسدود کردند

هکرهای ترکیه حساب کاربری اینستاگرام وزیر ارتباطات روسیه را مسدود کردند

یکی از حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی وزیر ارتباطات روسیه در حمله‌ای سایبری توسط هکرهایی که خود را یک گروه فعال ترکیه‌ای اعلام کرده و تصاویری از یک جنگنده و پرچم‌های ترکیه را به نمایش گذاشتند، برای مدتی محدود مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روابط مسکو با آنکارا پس از ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه در نوامبر سال جاری میلادی به شدت خدشه دار شد؛ اقدامی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آن را "خنجر از پشت" توصیف کرد.

براساس تصاویر گرفته شده از صفحه اینستاگرام نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات روسیه که توسط رسانه‌های ترکیه‌ای و روسی منتشر شد حساب کاربری وی در اینستاگرام توسط "تیم سایبری بورتچین" مسدود شده و تصاویری از پرچم‌های ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار ترکیه و یک جنگنده به نمایش گذاشت.

اینستاگرام -جایی که کاربران تصاویر و فیلم‌های ویدئویی خود را در آنجا منتشر می‌کنند- پس از چند ساعت حساب کاربری نیکیفوروف و تصاویر پروفایلش را به حالت اول بازگرداند اما وزیر ارتباطات روسیه شکایت کرد که تیم حمایت فنی بیش از 9 ساعت به این رویداد هیچ واکنشی نشان ندادند.

پوتین گفت: در حالی که مسکو تحریم‌های اقتصادی علیه آنکارا اعمال کرده اما هیچ راهی برای بهبود روابطش با رهبری ترکیه نمی‌بیند.

گزارشات رسانه‌های ترکیه حاکی از آن است که اواخر دسامبر سال گذشته میلادی هکرهای روسیه در حملات سایبری اخیر به سرورهای اینترنتی ترکیه که به بیش از 300 هزار وب سایت رسیدگی می‌کنند، دست داشتند.

در 25 دسامبر سال 2015 میلادی بانک‌های ترکیه از اختلال متناوب در تراکنش‌های کارت‌های اعتباری گزارش دادند که به گفته رسانه‌های محلی این حملات سایبری به وب سایت‌های مالی و اجتماعی احتمالا از طرف روسیه و یا گروه هکری انانیمس صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N1091587

وبگردی