آفتاب

انتقاد ائتلاف مخالفان سوریه از سازمان ملل

انتقاد ائتلاف مخالفان سوریه از سازمان ملل

ائتلاف مخالفان سوریه از سازمان ملل به دلیل برخورد نامناسب با اوضاع انسانی در سوریه از آغاز بحران در سال 2011 انتقاد کرد.

ائتلاف مخالفان سوریه از سازمان ملل به دلیل برخورد نامناسب با اوضاع انسانی در سوریه از آغاز بحران در سال 2011 انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از سازمان ملل به دلیل برخورد نامناسب با اوضاع انسانی در سوریه از آغاز بحران در سال 2011 مدعی شد که این سازمان با ایفای نقش میانجیگر در توافقنامه‌های محلی به نظام کمک می‌کند تا مردم سوریه را از شهر و دیار خود براند.

محمد یحیی مکتبی، دبیرکل ائتلاف مخالفان سوریه گفت: سازمان ملل به نقش اخلاقی و قانونی خود و وظایفی که به خاطر آن تشکیل شده به ویژه درباره توافقنامه محله الوعر در شهر حمص عمل نمی‌کند.

وی گفت: سازمان ملل از طریق دفتر استفان دی میستورا، فرستاده این سازمان به سوریه و یعقوب الحلو، سفیر سازمان ملل در این کشور بر روند مهاجرت اجباری ساکنان اصیل سوریه به سمت مناطق دیگر نظارت کرد و بر این اساس صدها خانواده از این محله به ادلب در شمال سوریه منتقل شدند در مقابل نظام اجازه ورود کمک‌های غذائی و دارویی را به مردم می‌داد.

مکتبی گفت: نقش سازمان ملل قابل قبول نیست چراکه بر تحمیل توافقنامه‌هایی بر مردم و اراده آن‌ها به نفع نظام سوریه نظارت کرده است و به جای اینکه اختیارات قانونی و اخلاقی خود را برای نجات غیرنظامیان به کار گیرد در انجام وظایفش ناتوان مانده است.

دبیرکل ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد: سازمان ملل با نظام سوریه طی مذاکرات آتش بس در محله الوعر خواسته بود که ساکنان امتیاز بدهند تا بمباران آن‌ها متوقف شود و کمک‌های انسانی به این محله وارد شود.

وی افزود: ما به عنوان مخالفان و مردم سوریه از سازمان ملل خشمگین هستیم و بارها خواستیم تا به ما اجازه بدهند طوری زندگی کنیم که هر روز شاهد حملات نباشند.

انتهای پیام

کد N1091554

وبگردی