آفتاب
یک مدرس دانشگاه:

هدف آل‌سعود از اعدام شیخ نمر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی‌ است

هدف آل‌سعود از اعدام شیخ نمر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی‌ است

مسئول نماینده فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: هدف رژیم آل سعود از اعدام شیخ نمر ایجاد اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم سراج در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تسلیت شهادت آیت الله شیخ نمر و با بیان اینکه «ایشان یکی از علمای برجسته سرزمین حجاز بود» اظهار کرد: شیخ نمر به دنبال حقوق از دست رفته مردم و به خصوص شیعیان سرزمین حجاز بود و نه تهدید مسلحانه‌ای داشت و نه کار دیگری انجام داده بود.

وی گفت: به رغم اینکه علمای جهان اسلام به عربستان هشدار داده بودند که این کار را انجام ندهند اما شیخ نمر را اعدام کردند. این رفتار آل سعود به دلیل چراغ سبزی است که آمریکا به آن کشور نشان داده است. آل سعود اختیاری از خود ندارد و قطعا آمریکا در این اتفاق ناگوار دست داشته است و دلیل آن این بوده که آن‌ها می‌بینند ندای شیعیان و مبارزین و بیداری اسلامی در جهان گسترش پیدا کرده است و اگر حتی بتوانند یک رهبر برجسته را خاموش کنند به گمان خود توانسته‌اند یک گام به جلوتر بیایند.

مسئول نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن تصریح کرد: آن‌ها شاید با این رفتارها بتوانند در کوتاه مدت جلوی بیداری اسلامی را بگیرند اما قطعا در بلندمدت نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل عربستان و وهابی‌ها از اعدام شیخ نمر اختلاف‌افکنی میان شیعیان و سنی‌ها بود و با این کار می‌خواهند به تفرقه در میان مسلمانان دامن بزنند. علما و مردم جهان اسلام باید بیدار باشند تا با اتحاد در برابر کفر بایستند.

سراج اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند با ایجاد اختلاف میان شیعیان و سنی‌ها در جاهایی که گیر افتاده‌اند مثل سرزمین عراق،‌ سوریه، یمن و سایر جاها خود را نجات بدهند و می‌خواهند با تشدید اختلافات از پیروزی مسلمانان جلوگیری کنند و با این رفتارها می‌خواهند داعش و وهابیت را احیا کنند.

انتهای پیام

کد N1091375

وبگردی