آفتاب

داعش مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیس شد

داعش مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیس شد

ایرنا نوشت: گروه تروریستی داعش روز یکشنبه با انتشار یک نوار ویدیویی،مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیس شد.

گروه تروریستی داعش روز یکشنبه با انتشار یک نوار ویدیویی، با 'ابله 'خواندن دیوید کامرون، مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیس، در تلافی حملات جنگنده های انگلیسی به مواضع این گروه در سوریه و عراق شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد گروه تروریستی داعش در فیلم ویدئویی ده دقیقه ای که منتشر کرده، مدعی اعدام این پنج نفر که چهره ای خاورمیانه ای دارند، شده است.

این شبکه خبری افزود: به ادعای گروه داعش این پنج نفر به تلافی حملات نیروی هوایی انگلیس به مواضع این گروه اعدام شده اند.
اسکای نیوز افزود: در این فیلم ویدئویی پنج نفر در مقابل دوربین، توسط پنج مرد نقابدار به ضرب گلوله کشته می شوند.

براساس این گزارش، یک مرد که ماسک به صورت دارد و در پشت سر این پنج ایستاده است، از دیوید کامرون به عنوان 'برده کاخ سفید ' یاد می کند.

این مرد که دارای لهجه انگلیسی است، می گوید 'به نظر می رسد که شما همانند تونی بلر و براون (نخست وزیران پیشین انگلیس ) متکبر و احمق هستید و در واقع دیوید کامرون شما بیش از یک ابله است.'

گروه تروریستی داعش تهدید کرده است در صورت تداوم حملات هوایی انگلیس به مواضع آنها در سوریه و عراق شهروندان انگلیسی بیشتری را به قتل خواهد رساند.

در این نوار ویدیویی یکی از افراد که متهم به جاسوسی است، می گوید ساکن شهر رقه سوریه ودیگر می گوید که ساکن بنغازی لیبی است و به نظر نمی رسد که هیچیک از این پنج نفر که کشته شدند انگلیسی باشند.

دولت انگلیس تاکنون واکنشی در قبال این نوار ویدئویی منتسب به داعش نداشته است.

طرح مشارکت انگلیس در حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش در سوریه پس از مدت های بحث و گفت وگو در مورد آن، در یازدهم آذرماه گذشته به تصویب نمایندگان مجلس عوام رسید.

از زمان تصویب مجلس عوام، جنگنده های انگلیسی علاوه بر عراق، حملات خودشان را علیه مواضع در سوریه شروع کرده اند.

5252

کد N1091263

وبگردی