آفتاب

رییس جمهور: صبر و متانت همسران جانبازان و خانواده‌های شهدا ستودنی است

رییس جمهور: صبر و متانت همسران جانبازان و خانواده‌های شهدا ستودنی است

رییس جمهور در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده معظم شهدا و جانبازان، با حضور در منزل جانباز حسین آزادبخت از ایمان، صبر، متانت و روحیه مثال‌زدنی این جانباز دوران دفاع مقدس و همسرش تجلیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با جانباز آزادبخت که در 18 سالگی در جبهه های حق علیه باطل قطع نخاع شد، گفت: دیدن این همه صبر و متانت و روحیه شما درسی برای همه مسوولان و مردم است.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه شما معامله بزرگی با خدا کردید که سود آن در دنیا افتخار و عزت و در آخرت قرب الی الله است، افزود: شما جانبازان درگام نخست با حضورتان در جبهه‌های حق علیه باطل، تصویری مثال‌زدنی از ایثار ارائه کردید و پس از آن نیز با تحمل سال‌ها سختی، با صبر و روحیه خوبتان، مایه درس‌آموزی برای همه نسل‌های پس از جنگ خواهید بود.

روحانی ملاقات با جانبازان و خانواده شهدا را مایه خرسندی و افتخار خود دانست و خطاب به همسر جانباز حسین آزادبخت، تصریح کرد: قطعاً ایمان استوار و صبر و متانت همسران جانبازان و خانواده‌های شهدا ستودنی است.

حسین آزادبخت که در سال 65 و در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع جانبازی نایل شده است در این دیدار با روحیه‌ای قوی، ضمن استقبال گرم و صمیمی از رییس جمهوری تاکید کرد: اگر دوباره مجال یابد، همین مسیر را که پیش از این طی کرده، در راه دفاع از اسلام و کشور طی خواهد کرد.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌ جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند، رییس‌ جمهور لوح تقدیر و هدایایی به این جانباز گرامی دفاع مقدس اهداء کرد.

همچنین رییس جمهور با حضور در منزل خانواده شهیدان باقری زند و دلجویی از مادر این شهیدان، اظهار داشت: خانواده شهیدان و ایثارگران، فداکاری های بزرگی انجام دادند و امروز هم به آن فداکاری‌ خود بخاطر اینکه در مسیر رضای خداوند و خاندان رسالت و اهل بیت(ع) بوده افتخار کرده و نسبت به آن احساس شادمانی و سرافرازی دارند.

رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران نیز با گذشت زمان، احترام و تعلق خاطر بیشتری نسبت به خانواده شهدا، احساس می‌کنند و اینها همه در سایه ایمان به خداوند متعال است.

 روحانی گفت: ایمان قلبی به عنایات خداوند منان باعث صبر و وفاداری و ایثار و فداکاری مردم ایران و خانواده بزرگ شهدا نسبت به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.

رییس‌ جمهوری همچنین با تجلیل از صبر و ایثار مادر شهیدان باقری زند، اظهار داشت: بی‌تردید شما کار بزرگی انجام دادید و خداوند اجر و پاداش صبر و فداکاری‌تان را خواهد داد.

شهیدان مجتبی، داود و فرخ باقری زند به ترتیب در سنین 20، 21 و 16 سالگی در عملیات‌های بیت‌المقدس2، رمضان و منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

در این دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌ جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران حضور داشتند، رییس جمهوری لوح تقدیری به مادر شهیدان اهداء کرد.

2929

کد N1091216

وبگردی