آفتاب
با دعوت اسحاق جهانگیری؛

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان فردا وارد تهران می‌شود

رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان فردا وارد تهران می‌شود

عبدالله رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، بنا بر دعوت معاون اول رئیس جمهور ایران، در راس یک هیات عالی رتبه از تاریخ ۱۴ تا ۱۵ دی ماه سال جاری از ایران دیدن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله عبدالله رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، بنا بر دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران، در راس یک هیات عالی رتبه از تاریخ ۱۴ تا ۱۵ دی ماه سال جاری از ایران دیدار رسمی بعمل خواهد آورد.

در این سفر عبدالله عبدالله را محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائی، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین، همایون رسا وزیر تجارت و صنایع، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی، عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ، محمد بتاش وزیر حمل و نقل و هوانوردی، حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و شماری از مشاوران دفتر ریاست جمهوری همراهی می کنند.

گفتنی است؛ عبدالله در این سفر سه روزه ضمن ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای، جهت بازدید از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار و در راستای توافقات صورت گرفته بین ایران و افغانستان در این خصوص، به این بندر سفر خواهند کرد.

همچنین در نظر است در این سفر سه سند همکاری در زمینه گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگی امضاء شود و در پایان سفر بیانیه مشترکی صادر شود.

کد N1091074

وبگردی