آفتاب

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در محکومیت اعدام شیخ نمر در رسانه‌های جهان

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در محکومیت اعدام شیخ نمر در رسانه‌های جهان

جنایت بزرگ عربستان سعودی در به شهادت رساندن عالم مومن و مظلوم شیخ نمر باقر النمر با محکومیت شدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه خارج فقه ایشان رو به رو شد که بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری مختلف جهان داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با ارائه گزارشی از اعتراضات مردمی در برابر سفارت عربستان سعودی به انتشار سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران با انتقاد از عربستان سعودی بر سر اعدام نمر گفت: سیاستمداران در این کشور به دلیل این اعدام با انتقام الهی رو به رو خواهند شد.

آیت الله خامنه‌ای گفت:‌ بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

رویترز در ادامه نوشت:‌ پایگاه خبری آیت آلله خامنه‌ای تصویری از یک فرد اعدام کننده سعودی در کنار یک جلاد داعشی منتشر کرد که در شرح آن نوشته شده بود: آیا تفاوتی وجود دارد؟

روزنامه تلگراف، چاپ انگلیس نیز در پایگاه خبری خود نوشت: رهبر معظم ایران روز یک‌شنبه گفت که عربستان سعودی به دلیل اعدام روحانی شیعه برجسته با انتقام الهی مواجه خواهند شد.

مرگ این روحانی شیعه باعث بروز اعتراضاتی شد که طی آن سفارت عربستان در تهران مورد حمله قرار گرفت.

آیت الله خامنه‌ای این اعدام را یک اشتباه سیاسی خواند.

عربستان سعودی در بزرگ‌ترین اعدام دست جمعی در سه دهه اخیر شیخ نمر باقر النمر را در کنار 46 تن از جمله اعضای القاعده اعدام کرد.

در تهران سفارت عربستان پس از پرتاب بمب‌های آتش‌زا از سوی معترضان مورد حمله قرار گرفت. کنسولگری عربستان در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران نیز مورد حمله قرار گرفت.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نیز با عنوان انتقام الهی برای اعدام رهبر روحانی به انتشار بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران با حمله به عربستان سعودی درباره اعدام روحانی شیعه روز یک‌شنبه گفت:‌ سیاستمداران در عربستان با انتقام الهی رو به رو خواهند شد.

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز آمریکا نیز با انتشار بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب به ارائه گزارشی در مورد اعتراضات مردمی در ایران پرداخت.

نشریه انگلیسی دیلی میل نیز نوشت: رهبر معظم ایران پس از اعدام 47 تن از جمله روحانی شیعه برجسته در عربستان درباره انتقام الهی به عربستان هشدار داد.

سپاه پاسداران نیز با مقایسه این کشور با گروه داعش هشدار داد که اقدامات وحشیگرانه قرون وسطایی منجر به سقوط این پادشاهی خواهد شد.

در تصویری که در پایگاه خبری متعلق به آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران منتشر شد نشان می‌دهد که تنها تفاوت بین حاکمان سعودی و جلادان داعشی لباسی بود که آن‌ها به تن داشتند.

شبکه خبری بی بی سی انگلیس نیز نوشت:‌ آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران هشدار داده است عربستان سعودی به دلیل اعدام روحانی شیعه برجسته با انتقام الهی رو به رو خواهد شد.

بی بی سی در ادامه آورده است : آیت الله خامنه ای شیخ نمر باقر النمر را شهیدی دانست که به طور صلح‌آمیز رفتار می‌کرد.

شیخ نمر در میان 47 نفری بود که به اتهام تروریسم در عربستان اعدام شد. با این حال آیت الله خامنه ای گفت این روحانی برای مخالفتش با حاکمان سنی عربستان سعودی اعدام شده است.

بی بی سی در ادامه گزارش خود به حوادث بعد از اعدام آیت الله نمر در ایران و عربستان پرداخته است.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نیز با بیان این که رهبر معظم ایران اعدام روحانی شیعه از سوی عربستان را محکوم کرد نوشت: رهبر معظم ایران روز یک‌شنبه هشدار داد که عربستان سعودی با انتقام الهی برای اعدام روحانی منتقد شیعه رو به رو خواهند شد.

آیت الله خامنه‌ای اضافه کرد: دستان انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران این اعدام را محکوم کرد و در عین حال گفت حملات به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری عربستان در مشهد به اعتبار ایران لطمه وارد کرده است.

در بخش دیگری از گزارش نیویورک تایمز آمده است: آیت الله خامنه‌ای درباره شیخ نمر گفت: این عالم مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد نه در طرح‌های توطئه پنهانی مشارکت داشت تنها اقدام او انتقاد آشکار از عربستان و امر به معروف و نهی از منکر برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.

آیت‌ الله خامنه‌ای به انتقاد از کسانی که مدعی حمایت از آزادی دموکراسی و حقوق بشر هستند و در برابر عربستان سکوت و از این کشور حمایت می‌کنند، پرداخت و اضافه کرد، جهان اسلام و دنیا باید برای این مساله احساس مسوولیت کنند.

پایگاه‌های خبری ای بی سی، نیوز 24، ایندین اکسپرس، اینترنشنال بیزنس تایمز، روزنامه ایندیپندنت انگلیس، شبکه خبری اسکای و روزنامه گاردین انگلیس نیز هر یک به ارائه گزارشی درباره سخنان آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پرداختند.

انتهای پیام

کد N1091038

وبگردی