آفتاب
مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست:

نباید اشتباه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی تکرار شود

نباید اشتباه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی تکرار شود

‌مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب انزلی به عملیات قوی نیاز دارد و نباید اشتباه دریاچه ارومیه در تالاب انزلی تکرار شود.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، مسعود باقرزاده کریمی امروز در جلسه بررسی وضعیت تالاب که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد افزود: در مورد تالاب انزلی زیاد غفلت شده است.

وی با بیان اینکه شرایط تالاب‌ها در کشور پیچیده است اضافه کرد: اما مشکلاتی در تالاب انزلی در حال وقوع است که رسیدگی به این تالاب را در کشور در اولویت کارها قرار می دهد.

باقرزاده با اشاره به اینکه نجات تالاب انزلی زمان‌بر است اما این زمان طولانی نباید باعث شود که دست روی دست بگذاریم، به افزایش هماهنگی دستگاهها در استان، تاکید کرد و گفت: علیرغم تلاش‌ها، شاخص‌های اکولوژیک تالاب انزلی رو به منفی است و باید ضعف‌های پنهان را شناسایی کنیم.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: اعتبارات زیادی تاکنون برای احیای تالاب انزلی هزینه شده است و نتایج چندان مطلوب نیست اما خوشبختانه قطار احیای این اکوسیستم ارزشمند روی ریل است.

وی با اشاره به اینکه گیلان مردم بافرهنگی دارد تصریح کرد: همکاری مردم در حفظ محیط زیست استان به خصوص کاهش آلودگی‌های تالاب انزلی بسیار موثر است.

مسعود باقرزاده کریمی افزود: جایگاه و گروه‌های کارشناسی فقط مشاور احیای تالاب هستند و لازم است در گیلان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود که نتیجه‌گرایی مشخص داشته باشد.

وی تاکید کرد: حل مشکلات گوهر رود و زرجوب خوب پیش می‌رود اما به نظر می‌رسد با مدیریت مستقیم استاندار گیلان شاهد نتابج بهتری باشیم.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: اشتباه ارومیه نباید در تالاب انزلی تکرار شود و لازم است برای احیاء نجات این تالاب عملیاتی ورود شود و فقط به ارائه گزارش‌ها بسنده نشود.

انتهای پیام

کد N1090886

وبگردی