آفتاب
محسنی‌اژه‌ای:

قرار بازداشت «بابک زنجانی» تبدیل نشده است

قرار بازداشت «بابک زنجانی» تبدیل نشده است

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: هنوز قرار بازداشت بابک زنجانی به قرار دیگری تبدیل نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وکیل‌مدافع بابک زنجانی 9 دی ماه که دومین سال بازداشت موکلش تمام می‌شود با ارائه لایحه‌ای به دادگاه خواسته که قرار بازداشت موقت وی فک و قرار مناسب دیگری صادر شود، از تصمیم دادگاه اطلاع دارید؟ اظهار کرد: قانون تفاوتی بین افراد نگذاشته است و برخی از موارد ممکن است دو سال و برخی موارد ممکن است بازداشت کمتر باشد. ولی نسبت به نوع جرم قانون تفاوت قائل شده است. حتما دادگاه طبق قانون در این رابطه عمل می‌کند، البته این موضوع به این معنا نیست که طرف آزاد می‌شود اگر لازم باشد قرار بازداشت موقت تبدیل به قرار وثیقه می‌شود و قرار وثیقه هم متناسب با نوع جرم است.

وی افزود: اگر دو یا سه یا هشت هزار میلیارد اتهام مطرح باشد و اگر متهم جزای نقدی و رد مال هم داشته باشد، همه آنها محاسبه و اگر لازم شد قرار بازداشت تبدیل شود با وثیقه متناسب با همان جرم اتخاذ تصمیم می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه درباره‌ آخرین اقدامات قوه قضاییه در پرونده بیمارستان خمینی شهر گفت: حکم این پرونده صادر شده و اجمالا در حکم بدوی، انفصال و محرومیت‌هایی وجود دارد، اما چون حکم قطعی نشده از بیان جزییات معذورم.

ادامه دارد ...

کد N1090789

وبگردی