آفتاب

لیست منتسب به جامعه مدرسین و روحانیت تکذیب شد/نظر آیت‌الله غروی درباره حمایت از یزدی،هاشمی و سیدحسن

لیست منتسب به جامعه مدرسین و روحانیت تکذیب شد/نظر آیت‌الله غروی درباره حمایت از یزدی،هاشمی و سیدحسن

در حالی که کمتر از 22 روز دیگر به پایان مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان باقی است؛ گمانه زنی ها درباره لیست های انتخاباتی به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، شب گذشته در گروه های تلگرامی و برخي سايت‌هاي خبري دو لیست 15 و 16 نفره از اسامی مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در انتخابات خبرگان منتشر شد. در لیست 15 نفره اسامی اين آيات و حجج اسلام به چشم می خورند:
۱- احمد جنتی ۲- محمدتقی مصباح یزدی ۳- قربانعلی دری نجف آبادی ۴- محمدعلی تسخیری ۵- ابراهیم امینی نجف آبادی ۶- محمدباقر باقری کنی ۷- محمد امامی کاشانی ۸- محمد محمدی ری شهری ۹- سید محمد غروی ۱۰- حسن روحانی ۱۱- محمدعلی موحدی کرمانی ۱۲- ابوالفضل میر محمدی ۱۳- سید محمدرضا مدرسی یزدی ۱۴- علیرضا اعرافی ۱۵- علی مومن

نام آیت الله یزدی در اين ليست نیست. اما در لیست 16 نفره، آیت الله یزدی به عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین در تهران به این لیست اضافه شده است. اگرچه پیش از این حجت الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت به خبرآنلاین گفته بود در یک تقسیم کار از پیش تعیین شده، جامعه روحانیت قرار است به موضوع انتخابات مجلس و جامعه مدرسین به موضوع انتخابات خبرگان بپردازد، اما لیست 15 نفره به عنوان لیست مورد نظر جامعه روحانیت در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

شب گذشته که اين ليست‌ها منتشر شد، حجت الاسلام حسين ابراهيمي در تماس خبرنگار خبرآنلاين، گفت که اصلا اين تشکل روحاني، روز گذشته جلسه اي نداشته است. خبري که حجت الاسلام مصباحي مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نيز آن را تاييد کرد اما پاسخ دقيق تر درباره ليست منتشر شده را به حجت الاسلام سیدرضا تقوي دیگر عضو این تشکل واگذار کرد. البته او هم حاضر به پاسخگويي نشد و در پاسخ به خبرآنلاين، گفت که جلسات متعددي دارد و فرصت براي گفت و گو ندارد. 

اما از سوی دیگر آیت الله محمد غروی عضو جامعه مدرسین در رابطه با صحت این لیست ها به خبرآنلاین گفت که "اگر این لیست در سایت جامعه مدرسین منتشر شده باشد، اعتبار دارد، اما در غیر این صورت قابل اتکا نیست". غروی درباره آخرین وضعیت لیست ها در جامعه مدرسین اظهار داشت: "در برخی استان ها لیست کاندیداها مشخص شده و لیست کامل است؛ اما در برخی دیگر، هنوز گفت و گوها ادامه دارد.

وی درباره لیست تهران هم گفت: "در تهران بخش عمده ای از لیست مشخص شده اما هنوز در مورد یکی دو نفر جای بحث و گفت و گو باقی مانده است. " او درباره اینکه نام آیت الله یزدی در یکی از لیست ها وجود ندارد با این حساب احتمال کاندیداتوری ایشان از حوزه ای دیگر تا چه میزان مطرح است، اظهار بی اطلاعی کرد.

غروی در عین حال تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز شورای نگهبان اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام نکرده است، صحبت از لیست نهایی بی معنا است. به گفته غروی، اگرچه کسانی را جامعه مدرسین در لیست ها قرار داده است و گمانش این است که این ها مورد تایید قرار می گیرند، اما بالاخره شورای نگهبان کار خودش را انجام می دهد و لیست نهایی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان مشخص می شود.

آيت الله غروی همچنین درباره قرار گرفتن نام آیت الله هاشمی و حجت الاسلام سیدحسن خمینی در لیست مورد حمایت جامعه مدرسین هم گفت این موضوع هنوز مشخص نیست و درباره آن در حال گفت و گو هستیم.

27214

کد N1090710

وبگردی