آفتاب
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح:

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات فرا قوه‌ای است

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند اقدامات فرا قوه‌ای است

بیرجند-مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح بابیان اینکه کار مشترک موثر بین سازمان های دخیل در حوزه پیشگیری از جرم وجود ندارد، گفت:پیشگیری از وقوع جرم اقدامات فرا قوه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رمضانعلی صالحی صبح یکشنبه در یازدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار کرد: نظامی بودن در جمهوری اسلامی ایران مقدس است چراکه نظامی در این نظام تحت ولی امر خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه نظامی در نظام ولایی یک انسان خاص است که اصلاح را دنبال می‌کند، بیان کرد: در نظام اسلامی نظامی برای فخر و کشور گشایی نیست لذا نظامی بودن را می‌توان با واژه مقدس سرباز بودن جابجا کرد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح، سرباز بودن در نظام ولایی را افتخار دانست و افزود: در فرهنگ قرآن و اهل بیت سربازی را با شعار جهاد و دفاع ملبس کرده و در نظام اسلامی تا وقتی نیاز است همه باید سرباز باشد.

صالحی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) به سربازی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی نگاه کرده است، عنوان داشت: در دوران ایشان سربازی یعنی دفاع از کیان اسلام، مرزهای کشورهای اسلامی و از اینرو اهمیت بالایی در نظر پیامبر اکرم (ص) داشته است.

در نظام اسلامی معاف از خدمت نداریم

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان داشت: در نظام اسلامی معاف از خدمت نداریم.

وی با بیان اینکه برخی راهکارهای پیشگیری از فرار خدمت سربازی مربوط به بقیه دستگاه‌ها است، بیان داشت: اما دسته دیگری از راهکارها مربوط به عوامل داخلی نیروهای مسلح بوده و ارتباط کلامی، نوع برخورد و تصمیم گیری هها خیلی می‌تواند فرار را کم کند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: یک نگاه دلسوزانه و پیشگیرانه می‌تواند سرباز را دلخوش کند از اینرو باید افکار و گفتار خود را پیشگیرانه بکنیم.

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند کارهای فرا قوه ای است

صالحی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم نیازمند کارهای فرا قوه ای است، بیان داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از قدیمی‌ترین نهادها برای پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح بوده اما پیشگیری را نباید تنها در سازمان قضایی تعریف کنیم.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر یک کار مشترک موثر بین سازمان های دخیل در این حوزه وجود ندارد، عنوان داشت: کارهایی که تاکنون انجام شده جزری بوده و هر کدام از سازمان‌ها با توجه به امکانات و وظایف خود خود کارهایی انجام می‌دهند اما کارهایی که باید با همکاری هم باشد مغفول مانده است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر نقش رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، بیان داشت: اگر بخواهیم فرار از سربازی را کاهش دهیم یکی از کارها اقدامات فرهنگی است که بخشی از آنها باید از طریق رسانه‌ها انجام  شود.

 صالحی ادامه داد: در حال حاضر نقش زیادی به رسانه‌ها در این حوزه داده نشده است.

 وی تاکید کرد: برگزاری مجمع های استانی پیشگیری از وقوع جرم فرصت مناسبی برای ایجاد سیاست های مشترک با یکدیگر است.

کد N1090704

وبگردی