آفتاب

حمایت الازهر از اقدام آل‌سعود در اعدام شیخ نمر

حمایت الازهر از اقدام آل‌سعود در اعدام شیخ نمر

هیات علمای الازهر با حمایت از اقدام سعودی‌ها در اعدام شیخ نمر، احکام صادره از سوی تشکیلات قضایی آل سعود را مطابق با "شریعت و عادلانه" خواند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، فوزی الزفزاف، عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر گفت: عربستان با اعدام 47 "تروریست" شرع و قانون الهی را اجرا کرد. این اقدام قصاص عادلانه‌ای بود که خداوند برای حفظ جان و آبرو و محافظت از امنیت مسلمانان آن را تدوین کرده است. همچنین اقدامی علیه تمامی کسانی است که در زمین فساد ایجاد می‌کنند تا امنیت خلق خدا را به خطر بیندازند.

محمد نجیب عوضین، از دیگر اعضای مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر نیز گفت: این اقدام عربستان اقدامی بسیار خوب و بازدارنده بود و به این معناست که قصاص علیه کسانی که امنیت مسلمانان را به خطر می‌اندازند فوری خواهد بود.

وی گفت: عربستان در صدور این حکم‌ها بررسی‌های لازم را انجام داده و بی هدف دست به چنین اقدامی نزده است. صدور این حکم‌ها اجرای دستورات و شریعت الهی بوده است.

روز گذشته عربستان 47 تن از جمله شیخ نمر باقر النمر، روحانی بزرگ شیعه را اعدام کرد. اعدام باقر النمر با محکومیت‌های زیادی از سوی مردم و نهادهای دینی و حقوق بشری در سراسر جهان و انتقادهای شدید کشورهای مختلف مواجه شد.

انتهای پیام

کد N1090585

وبگردی