آفتاب

ترامپ: باید تحریم های ایران سه برابر شود

ترامپ: باید تحریم های ایران سه برابر شود

واحد مرکزی خبر نوشت: ترامپ می گوید توافق با ایران بدون آزاد شدن آمریکایی های زندانی در ایران باور کردنی نیست.

دونالد ترامپ در سخنراني تبليغات انتخاباتي در شهر بيلوکسي ايالت مي سي سي پي در اشاره به توافق هسته اي گروه پنج به اضافه يک با ايران گفت: «چه کسي به چنين توافقي تن مي دهد؟» وي همچنين گفت وقتي درباره اين توافق مذاکره مي شد در تهران جشن به راه افتاده بود.
نامزد ميلياردر حزب جمهوريخواه گفت روند مذاکرات آمريکا بايد با تاکيد بر لزوم بازگرداندن زندانيان آمريکايي شروع مي شد.
وي همچنين گفت ايران ممکن بود از پذيرش اين مسئله خودداري کند اما بعد از آن «شما مي توانستيد تحريم هايتان را دو برابر و سه برابر کنيد» و اين لحن ايران را تغيير مي داد.
ترامپ در باره زندانيان آمريکايي وعده داد: «آنها قبل از اينکه من وارد کاخ سفيد شوم آزاد خواهند شد.»
وي در ابتداي اين سخنراني گفت: «ما کشورمان را پس مي گيريم. ما کشورمان را از دست داده ايم. ما آن را پس مي گيريم. ما آن را از دست داده ايم. من به شما مي گويم که چه اتفاقات باورنکردني رخ داده است. ايران همين حالا هم توافق (هسته اي) را نقض کرده است. هنوز چند روز از اين توافق نگذشته است اما آنها يکي از بدترين توافقاتي را که مي شد درباره آن در هر سطحي مذاکره کرد، نقض کرده اند... آنها توافق را نقض کرده اند و ما بايد تحريم ها را اعمال مي کرديم. آيا براي شما قابل تصور است؟ آنها خجالت مي کشند که تحريم ها را اعمال کنند. چون چطور مي شود به اين سرعت بخواهيد تحريم کنيد؟ اين بسيار مايه تاسف است.

وي افزود: «اما ما دوباره عظمت آمريکا را به آن باز مي گردانيم. اين کار خيلي سريع انجام خواهد گرفت. بسيار سريع. اين را به ياد داشته باشيد، من علامت ها(سيگنال ها) را خوب مي گيرم و مي بينم که خيلي چيزها دارد اتفاق مي افتد. يکي از چيزهايي که من مي بينم و اين اتفاق همين امروز ، در تهران ، افتاد اين است که آنها دارند سفارت عربستان سعودي را آتش مي زنند، شما اين را ديديد. اين نشان مي دهد که ايران مي خواهد عربستان سعودي را بگيرد، آنها هميشه اين را مي خواسته اند. آنها نفت را مي خواهند، آنها هميشه اين را مي خواسته اند. حالا شما تماشا کنيد، من خيلي چيزها را پيش بيني کردم. از جمله اينکه گفتم نفت را بگيريد، نفت را به دست آوريد، نفت را نگه داريد، درست است؟ من سه سال است که اين را گفته ام و همه در جواب مي گفتند، «ما که نمي توانيم اين کار را بکنيم، اين يک کشور مستقل است.» اما کشوري وجود ندارد، آنها يک مشت آدم هاي دروغگو هستند، آنها داعش را درست کردند، هيلاري کلينتون با اوباما داعش را درست کرد. اما من عاشق پيش بيني کردن هستم. شما در نهايت به کسي نياز داريد که آگاهي داشته باشد.»

52261

کد N1090567

وبگردی