آفتاب

مدیر جدید کاخ گلستان منصوب شد

مدیر جدید کاخ گلستان منصوب شد

پروین ثقه‌الاسلام، با بیش از یک دهه تجربه‌ی کاری در «کاخ جهانی گلستان»، جای خود را به مسعود نصرتی داد.

پروین ثقه‌الاسلام، با بیش از یک دهه تجربه‌ی کاری در «کاخ جهانی گلستان»، جای خود را به مسعود نصرتی داد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، صبح امروز (یک‌شنبه 13 دی)؛ مسعود سلطانی‌فر با حکمی پروین ثقه الاسلام که به دلیل سابقه‌ بیش از 11 ساله‌اش در مدیریت این کاخ جهانی «مادر کاخ گلستان» نامیده می‌شد را برکنار و به جای او مسعود نصرتی، مدیر سابق اداره کل موزه‌ها و مدیرکل سابق میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران را بر صندلی این کاخ جهانی نشاند.

در حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مدیر مجموعه فرهنگی-تاریخی کاخ گلستان آمده است: «نظر به تعهد، تخصص، تجریه و شایستگی جنابعالی و بنا به پیشنهاد معاون محترم میراث فرهنگی به موجب این حکم، به عنوان مدیر مجموعه فرهنگی-تاریخی کاخ گلستان منصوب می‌شوید.

امید است با برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی مناسب و بهره‌گیری از توان صاحب‌نظران و کارشناسان در راستای اهداف و ماموریت‌های سازمان و به‌ویژه اعتلای نقش و جایگاه این نهاد فرهنگی اهتمام لازم به عمل آید.

توفیق شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از درگاه حضرت حق خواستارم.»

به گزارش ایسنا، پروین صدر ثقه‌الاسلام چهارشنبه 20 شهریورماه 1392 با حکم مهدی حجت، معاون وقت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بار دیگر مدیر کاخ موزه‌ی گلستان شده بود.

او که از سال 80 تا 1389 نیز مدیر این مجموعه بود، در سال 89 و در دوره ریاست بقایی، پس از انتصاب مسعود شریفی، این کاخ را ترک کرد، اما پس از سه سال دوری دوباره به گلستان که تازه حکم جهانی شده‌اش را گرفته بود، برگشت. با احتساب دوره‌ی دوم مدیریت ثقه‌الاسلام در کاخ جهانی گلستان مدت زمان حضور او در این کاخ 11 سال یا 136 ماه و به عبارت دیگر 4هزار و 15 روز بود.

ثقه‌الاسلام از سال 1346 تا 1387 عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم بود که در سال 80 از این دانشگاه مامور به خدمت در مجموعه‌ی تاریخی فرهنگی گلستان می‌شود.

پیش از پروین ثقه‌الاسلام، زینب فیروزی به مدت 7 ماه مدیر کاخ گلستان بود. آذرمی نخستین رییس این مجموعه و علیرضا انیسی از سال 1375 تا 1380 رییس کاخ گلستان بودند. سپس این سمت به پروین ثقةالاسلام رسید و او از سال 1380 تا اردیبهشت‌ماه 1389 در کاخ گلستان ماند. بعد از او مسعود شریفی برای دو سال و 10 ماه به این سمت منصوب شد. شاید بتوان گفت ثقه‌الاسلام در میان این مدیران، بیشترین عمر مدیریت را در مجموعه گلستان داشته است.

انتهای پیام

کد N1090546

وبگردی