آفتاب

سئول: کره شمالی برای آزمایش تسلیحات دما هسته‌ای آماده می‌شود

سئول: کره شمالی برای آزمایش تسلیحات دما هسته‌ای آماده می‌شود

واحد دفاع اتمی ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) گزارش داد، کره شمالی احتمالا خودش را آماده می کند تا آزمایشی را برای نشان دادن توانایی تسلیحات گرماهسته‌ای انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در گزارش فرماندهی دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی کره جنوبی آمده که کره شمالی مدت هاست که به صورت سری درحال ساخت و توسعه برنامه اتمی خود است و آماده می شود تا احتمالا آزمایش‌هایی را برای نشان دادن توانایی و ظرفیت تسلیحات گرماهسته‌ای خود انجام دهد.

این واحد نظامی ارتش کره جنوبی در ادامه گزارش خود آورده است: ما نمی توانیم این احتمال را نادیده بگیریم که کره شمالی تونل جدیدی را در سایت آزمایشی خود کنده و احتمالا به دنبال انجام آزمایش‌های اتمی بیشتری است. با توجه به برنامه‌های موشکی و اتمی قبلی از سوی پیونگ یانگ و برنامه‌های آزمایشی این کشور، احتمال انجام آزمایش‌های دیگری نیز وجود دارد.

دولت پیونگ یانگ تاکنون سه بار دست به آزمایش اتمی زده که مربوط به سال های 2006، 2009 و 2013 است و به همین دلیل از سوی مجامع بین‌المللی به شدت تحریم شده و مورد انتقاد قرار گرفته است.

در اکتبر 2015، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی به قانونگذاران این کشور گزارش داد که دولت کره شمالی در حال آماده سازی برای انجام چهارمین آزمایش اتمی خود است.

فرماندهی دفاعی اتمی کره جنوبی نیز اعلام کرده درصورتیکه چنین آزمایشی انجام شود، دولت کره شمالی با شکلی جدید این کاررا انجام خواهد داد.

در دسامبر 2015 نیز کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی اعلام کرد، کشورش بمب‌های هیدروژنی ساخته است؛‌ ادعایی که از سوی کارشناسان رد شد.

انتهای پیام

کد N1090347

وبگردی