آفتاب
نیوساینتیست منتشر کرد؛

افزایش سطح دریاها تا ۵ متر/ آلودگی هوا دشمن ارتباطات حیوانات

افزایش سطح دریاها تا ۵ متر/ آلودگی هوا دشمن ارتباطات حیوانات

نیوساینتیست در شماره جدید خود از افزایش سطح آب دریاها و کاهش میزان برقراری ارتباط بین حیوانات خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله «نیو ساینتیست» در ماهنامه جدید خود نوشت: بر اساس مطالعات محققین اقیانوس شناس بر روی آب دریاها و داده های بدست آمده، مشخص شد که سطح آب دریاها حداقل ۵ متر دیگر بالاتر خواهد آمد.

دلیل اصلی این امر آب شدن یخچال های طبیعی است اما نکته نگران کننده در این فرآیند، سرعت آب شدن یخ ها است یعنی در شرایط معمولی در هر ۱۰۰۰ سال بین ۵ تا ۱۰ متر به سطح آب دریاها افزوده می شود اما بر اساس تغییرات اقلیمی در سال های اخیر و گرم شدن کره زمین تا ۲۰۰ سال آینده حداقل ۵ متر دیگر به سطح آب دریاها افزوده خواهد شد.

همچنین بخش دیگری از این ماهنامه به انجام آزمایشات صورت گرفته بر روی سلول ها عصبی موش ها پرداخته شده است.

بر اساس انجام آزمایشات محققین بر روی سلول های عصبی موش ها مشخص شد زمانیکه آنها به دنبال غذایی هستند و به دلیل موانع موجود، نمی توانند به آن برسند، بعد از اینکه به خواب فرو می روند سلول های عصبی شان، آن مسیر را در ذهن آنها به تصویر می کشد و گویی که در حال تلاش برای بدست آوردن آن غذا است.

همچنین از دیگر نکات جالب در این ماهنامه می توان به کاهش میزان برقراری ارتباط میان حیوانات با یکدیگر اشاره کرد.

با بررسی های انجام گرفته بر روی نوع ارتباط کلامی و غیر کلامی حیوانات مشخص شد که به دلیل روند فزاینده آلودگی هوا در جهان و تاثیر مخرب آن بر روی زیستگاهای حیات وحش، حیوانات هم از این فاجعه انسانی در امان نمانده اند و موجب شده است که مکانیزم برقراری ارتباط میان آنها با یکدیگر کاهش یابد.

نکته قابل توجه دیگر در این مجله، قابلیت حس همکاری در گونه های مختلف دلفین ها می باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته بر روی دلفین ها مشخص شد که دلفین های پوزه بلند و خال خالی با یکدیگر کار گروهی انجام می دهند و زمانیکه خطری هر کدام از آنها را تهدید کند به کمک یکدیگر می آیند و حتی از فرزندان یکدیگر هم محافظت می کنند و بطور کل سیستم روابط اجتماعی دولفین ها بسیار پیچیده است.

کد N1090337

وبگردی