آفتاب
امین‌زاده:

در صورت واکنش بین‌المللی به حوادث یمن شاهد رفتارهای خشن در عربستان نبودیم

در صورت واکنش بین‌المللی به حوادث یمن شاهد رفتارهای خشن در عربستان نبودیم

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد که اگر درباره یمن واکنش به موقعی بین‌المللی صورت می‌گرفت الان شاهد این نوع رفتارهای خشن در عربستان نبودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین‌زاده صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در واکنش به شهادت شیخ نمر، اظهار کرد: همراه این عالم حدود 47 نفر اعدام شدند، عربستان الان ریاست یکی از کرسی‌های حقوق بشر را در اختیار دارد و انتظار می‌رود حداقل حقوق بشر را در مسائلی مثل آزادی بیان رعایت کند. اینکه به این نحو شدیدا ً‌برخورد می‌کنند و از فردی سلب حیات می‌شود قابل تأمل است.

وی ادامه داد: باید پرسید آنها که یکی از کرسی‌های حقوق بشر را هم در اختیار دارند چطور پاسخگو هستند. البته عربستان در یمن هم همه نوع اقدامی می‌کند و هیچ پاسخگویی ندارد. اگر درباره یمن واکنش به موقع بین‌المللی صورت می‌گرفت قطعاً الان شاهد این نوع رفتارهای خشن در عربستان نبودیم، اما متأسفانه این نگاه متفاوت در مجامع بین‌المللی در حال صدمه زدن است. وقتی حقوق مردم در سوریه و عراق پایمال می‌شود کاروان‌هایی از سازمان ملل حضور پیدا نمی‌کنند اما وقتی تروریست‌ها از نفس می‌افتند کاروان‌های سازمان ملل در حمایت از آنها حاضر می‌شوند.

وی همچنین گفت: کشتار شیعیان در نیجریه، ربوده شدن علامه زکزاکی و شهادت شیخ نمر تلاش صهیونیست‌ها برای اختلاف برای اختلاف بین شیعه و سنی است و مسلمانان باید هوشیار باشند که این اختلافات عمیق نشود.

ادامه دارد...

کد N1090321

وبگردی