آفتاب
در بیانیه دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید شد

اقدام خاندان سعودی در اعدام شیخ نمر از نظر همه مذاهب اسلامی محکوم است

اقدام خاندان سعودی در اعدام شیخ نمر از نظر همه مذاهب اسلامی محکوم است

دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به امت اسلامی، اقدام آل‌سعود در اعدام و به شهادت رساندن عالم مجاهد و برجسته جهان اسلام «شیخ نمر باقرالنمر» را محکوم کرد.

دانشگاه مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به امت اسلامی، اقدام آل‌سعود در اعدام و به شهادت رساندن عالم مجاهد و برجسته جهان اسلام «شیخ نمر باقرالنمر» را محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است:

«در شرایطی که جهان اسلام شاهد مصیبت‌ها و گرفتاری‌های بزرگ و به خاک و خون کشیده شدن هزاران انسان بی گناه به خاطر اندیشه ها و رفتارهای افراطی و تکفیری است که بلای خانمان سوزی برای امت اسلامی را رقم زده است. در این شرایط که علما، اندیشمندان، چهره ها و نهادهای اثرگذار به دنبال پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از این وضعیت هستند، متاسفانه شاهد تصمیم گیری‌ها و اقدامات برخی دولت‌ها و زمامداران هستیم که به جای دعوت از امت اسلامی برای حفظ وحدت و یکپارچگی، با این اقدامات بر آتش افراط گری‌ها و تفرقه می‌افزایند و جهان اسلام را به شرایط و وضعیت خطرناکتری سوق می دهند.

اقدام اخیر دولت عربستان در اعدام شیخ نمر روحانی برجسته و چهره مجاهد و شناخته شده جهان اسلام که برای احقاق حق و رساندن صدای مردم تلاش می کرد نمونه‌ای از این اقدامات است که ناشی از همان و افراطی‌گری و اندیشه‌های تکفیری است.

اجرای حکم اعدام این عالم و روحانی مجاهد در عربستان موجی از اعتراضات و انتقادات را از سوی آحاد ملت و علمای جهان اسلام به ویژه در داخل ایران در پی داشته و همگان این اقدام را خلاف عقل و منطق، شرع و مخل وحدت امت اسلامی دانسته و به شدت انزجار خود را از این اقدام اعلام کرده‌اند.

مجموعه دانشگاه مذاهب اسلامی(مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان شیعه و سنی) نیز ضمن محکوم کردن این اقدام به دور از عقل و استدلال و برهم زننده وحدت و یکپارچگی امت اسلامی انزجار خود از اینگونه اقدامات که مصلحان و دلسوزان و چهره‌های برجسته جهان اسلام را تهدید می کند اعلام کرده و بر حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و هوشیاری مردم در برابر فتنه‌ها و توطئه‌هایی که در پس پرده چنین حوادث و اقداماتی طراحی و برنامه‌ریزی شده است تاکید می‌کند.

البته امروز امت اسلامی به ویژه مردم عزیز ایران اسلامی از مذاهب و اقوام مختلف مسائل و تحولات منطقه و جهان اسلام را به خوبی رصد می کنند به طوری که در اولین ساعات اعلام خبر به شهادت رسیدن شیخ نمر این اقدام را محکوم کردند، بنابراین مطمئنا باز هم امت اسلامی از شیعه و سنی با بصیرت دینی و درک شرایط حساس و شکننده جهان اسلام اجازه سوء استفاده دشمنان و مستکبران از این اقدامات و به ثمر نشستن نقشه‌های آنان در ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی را نخواهند داد.»

انتهای پیام

کد N1090307

وبگردی