آفتاب

عباس: از عضویت مصر در شورای امنیت به نفع مساله فلسطن استفاده می‌کنیم

عباس: از عضویت مصر در شورای امنیت به نفع مساله فلسطن استفاده می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به عضویت مصر در شورای امنیت نسبت به حل مسایل کشورهای عربی به ویژه مساله فلسطین با استفاده از موقعیت این کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزرای الشرق الاوسط مصر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینگفت: مصر در میان کشورهای عربی، منطقه و جهان جایگاه خاصی دارد و با حضور خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیر دایم این شورا، می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و این موقعیت می‌تواند در مسایل کشورهای عربی به ویژه مساله فلسطین به کار آید.

عباس اظهار داشت: از زمانی که مصر کرسی عضو غیر دائم شورای امنیت را به دست آورده تمامی ما اعراب از این جایگاه و این موقعیتی که مصر از آن برخوردار است استفاده خواهیم کرد. به ویژه که ریاست کمیته صلح را نیز برعهده دارد که برای رسیدگی به مساله فلسطین در اتحادیه عرب تشکیل شد و مصر با این دو ویژگی (عضویت در شورای امنیت و ریاست کمیته صلح) می‌تواند نقشی مهم ایفا ‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: همزمان با اینکه مصر کرسی عضویت غیر دائم شورای امنیت را به دست آورد، ‌ما رایزنی های خود با مصر برای به جریان انداختن مساله فلسطین را آغاز کرده‌ایم و مسایل کشورهای عربی به ویژه مساله فلسطین را به شورا امنیت ارائه می کنیم و به این شورا امید بسیاری داریم.

وی ادامه داد: ما در این رابطه با سامح شکری، وزیر خارجه مصر، برخی از وزرای اتحادیه عرب و نیز دبیر کل این اتحادیه تماس‌هایی داشته‌ایم.

انتهای پیام

کد N1090305

وبگردی