آفتاب

پیشروی نیروهای عراقی در الانبار و حرکت به سوی فلوجه

پیشروی نیروهای عراقی در الانبار و حرکت به سوی فلوجه

نیروهای عراقی در ادامه عملیاتشان برای پاکسازی کامل استان الانبار، مناطق مختلفی را در شمال رمادی، مرکز الانبار به طور کامل از بمب‌ها و مین‌هایی که داعش کار گذاشته بود پاکسازی کردند و در حال پیشروی به سمت غرب استان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای وابسته به این دستگاه توانستند مناطق الجمهوریه، الثیله، فلکه الدولفین و پل البوفرج در شمال شهر رمادی، مرکز استان الانبار را به طور کامل از بمب‌هایی که داعش زمان عقب نشینی از شهر کار گذاشته بود، پاکسازی کنند.

به گفته النعمان مناطق مرکزی رمادی و محله‌های نزدیک به آن کاملا پاکسازی شده و امن هستند.

روز گذشته نیز عیسی حمید الدلیمی، رهبر نیروهای عشایری در جنوب رمادی از مشارکت نخستین سری از نیروهای عشایر در خنثی سازی بمب‌ها در این شهر خبر داد.

نیروهای عراقی که اخیرا توانسته‌اند کنترل شهر رمادی را پس از عملیاتی سخت در دست بگیرند اکنون تلاش می‌کنند تا پس از پاکسازی کامل رمادی به سمت فلوجه پیشروی کنند و کنترل کامل استان الانبار را در دست بگیرند. این نیروها پس از آزادسازی این استان خود را برای عملیات سخت موصل آماده خواهند کرد.

در همین راستا منابعی در وزارت دفاع عراق به روزنامه عکاظ گفتند که عملیات آزادسازی شهر فلوجه و شهرستان هیت ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد و نیروهای عراقی با کمک جنگنده‌های ائتلاف از رمادی به سمت فلوجه پیش خواهند رفت.

به گفته این منابع این عملیات پس از پاکسازی کامل رمادی آغاز خواهد شد و نیروهای عشایر نیز در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین منابع محلی در استان نینوا اعلام کردند که رهبران خارجی داعش پس از عملیات هلی‌برن نیروهای مشترک آمریکا و کرد در شهرستان حویجه در حال فرار از این استان به سمت سوریه هستند.

نیروهای آمریکایی و کرد اخیرا در عملیات مشترکی در حویجه تعدادی از داعشی‌ها را بازداشت کردند که گفته می‌شود هدف از آن انجام عملیاتی گسترده برای پاکسازی شهر است.

انتهای پیام

کد N1090144

وبگردی