آفتاب
با سفر الجبیر به اسلام آباد صورت می گیرد؛

رایزنی عربستان با پاکستان برای حضور در ائتلاف ضدتروریسم

رایزنی عربستان با پاکستان برای حضور در ائتلاف ضدتروریسم

وزیر خارجه عربستان امروز در سفری دو روزه و برای کسب اعتماد از نخست وزیر و سران سیاسی و نظامی پاکستان برای حضور در ائتلاف سعودی مبارزه با تروریسم وارد اسلام آباد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه پاکستان»، وزارت خارجه پاکستان هم چنین دیدار «عادل بن احمد الجبیر»، وزیر خارجه عربستان با «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن)  سال جاری را تایید کرد.

 به گفته مقامات و سران پاکستان این دیدار برای دریافت مشورت در جهت تشکیل اتحادی برای بررسی اوضاع خاورمیانه است.

لازم به ذکر است که چندی پیش در نشست «ریاض»، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که ائتلافی را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان، لیبی، سوریه، مصر و عراق با حضور ۳۴ کشور تشکیل داد و نام پاکستان را نیز در لیست این ائتلاف قرارداد.

پس از اعلام این خبر، وزارت خارجه و سران پاکستان واکنش های متفاوتی نسبت به این اقدام عربستان و قراردادن نام اسلام آباد در این ائتلاف را شاهد بودیم.

در ابتدا «اعزاز چودهری» دبیر کل وزارت خارجه پاکستان اظهار داشت که پاکستان هیچ اطلاعی از این اقدام عربستان نداشته و ریاض در این خصوص از اسلام آباد اجازه نگرفته است.

اما فورا بعد از آن سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بیان داشت که پاکستان همیشه از اقدامات جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم حمایت کرده و خواهد کرد. با این حال پاکستان خواستار توضیحات بیشتری درباره نقش پاکستان درائتلاف ریاض است.

کد N1089980

وبگردی