آفتاب

اعتراض ویتنام به اقدام چین در دریای چین جنوبی

اعتراض ویتنام به اقدام چین در دریای چین جنوبی

وزارت خارجه ویتنام در بیانیه ای رسمی اعتراض خود را نسبت به فرود هواپیمای چینی در مجمع الجزایر دریای چین جنوبی اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ویتنام در بیانیه ای چین را به نقض حاکمیت ملی این کشور متهم کرد و مدعی شد: فرود هواپیمای چینی در فرودگاهی در منطقه مورد دعوای دو کشور در دریای چین جنوبی بر خلاف معاهده دو کشور بوده است.

لی های بین سخنگوی وزارت خارجه ویتنام گفت چین فرود آزمایشی خود در فرودگاهی انجام داده است که بخشی از خاک ویتنام محسوب می شود.

در بیانیه وزارت خارجه ویتنام ادعا شده است فرود هواپیمای چینی در مجمع الجزایر اسپراتلی نقض حاکمیت ملی ویتنام محسوب می شود و باید از سوی مقامات بین المللی بررسی شود.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ویتنام اعتراض رسمی این کشور تسلیم سفارت چین شده است. در این اعتراض از کشور چین خواسته شده این عمل را تکرار نکند.

سال گذشته چین پایگاه هوایی در جزایر دریای چین جنوبی احداث کرد که گفته می شود اکثر نیروهای نظامی چین در این دریا را در خود جای خواهد داد.

چین سالهاست که ادعای مالکیت جزایر دریای چین جنوبی را دارد و این در حالی است که کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز مالکیت این جزایر را مدعی هستند.

کد N1089900

وبگردی