آفتاب
عفو بین الملل:

عربستان در پوشش مبارزه با تروریسم مخالفان سیاسی را سرکوب می‌کند

عربستان در پوشش مبارزه با تروریسم مخالفان سیاسی را سرکوب می‌کند

عفو بین الملل در واکنش به اعدام آیت الله نمر آن را با اغراض سیاسی، غیرعادلانه و ناقض استانداردهای معمول دانست و اعلام کرد عربستان برای حل و فصل مشکلات سیاسی خود به اعدام روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین الملل اعلام کرد عربستان سعودی از اعدام به عنوان حربه ای برای «حل و فصل مشکلات سیاسی» استفاده می کند.

«فیلیپ لوتر» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان حقوق بشری عفو بین الملل امروز در واکنش به اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستان توسط عمال آل سعود گفت: آنچه مسئولین عربستان سعودی تا کنون گفته اند نشان می دهد که آن ها اعدام را به عنوان ابزاری برای حفظ امنیت خود به کار می برند.

وی ادامه داد: اما در این میان اعدام شیخ نمر حاکی از استفاده ابزاری عربستان از اعدام برای حل مشکلات سیاسی در این کشور است.

لوتر افزود: پادشاهی سعودی در پوشش مبارزه با تروریسم به سرکوب مخالفان سیاسی خود مبادرت می کند.

مدیر  بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان حقوق بشری عفو بین الملل تأکید کرد: محاکمه های اخیر به ویژه محاکمه شیخ نمر با اغراض سیاسی به انجام رسیده و شدیداً غیرعادلانه بود؛ چرا که استانداردهای معمول در محاکمه های عادلانه را قویاً نقض کرده است.

فیلیپ لوتر تصریح کرد: آنچه اکنون شاهد آن هستیم، تلاشی برای ساکت کردن انتقادها از عربستان به ویژه در میان جامعه فعالان تشیع در این کشور است.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر»  نیز در میان آنها قرار دارد. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

کد N1089895

وبگردی